Ačkoliv Broken Sword – Shadow of the Templars patří k tomu nejlepšímu, co může žánr point and click adventur nabídnout, při oznámení remaku Reforged vytanula na mysl otázka, zda je vůbec třeba. Hra totiž už jeden v roce 2009 obdržela. Teď jsme dostali upoutávku s datem vydání, které spadá na 19. září/septembera, a spolu s ní i povídání autora hry – Charlese Cecila – o tom, kolik práce na remaku bylo.

V příspěvku na PlayStation Blogu Cecil popisuje, jak předělávali celou grafickou stránku do 4K, rozlišení 50x většího než na původním PlayStationu. Jeho tým musel předělat 100 herních obrazovek a 30 tisíc animačních snímků.

Původní pozadí, na kterých se hra odehrává, byla nakreslena zaměstnanci animačního studia Don Bluth v Dublinu obyčejnou tužkou na papíry rozměrů A5 a více. „Rozhodl jsem se, že kánon budou právě tyto skeče tužkou. Kde se od nich původní hra liší, nové obrazovky uděláme na základě nákresů,“ popisuje Cecil. Nákresy naskenovali ve vysokém rozlišení a digitálně přes ně kreslili nová pozadí.

Podívat se můžeme na porovnání jedné z obrazovek. V původní hře z roku 1996 na ní můžeme vidět sochu bohyně. Ta ale nebyla v původních nákresech, místo ní tam stojí socha Sfingy. Výtvarník ale potřeboval ušetřit čas, a tak ji nahradil. V novém remaku se ale Sfinga vrací do hry.

Cecil přiznává, že po předělání lokace občas narazili na problém, kdy dialogy ve hře odkazovaly na obrazovku tak, jak se nakonec dostala do původní hry. Jak takový problém řešil, to už nezmiňuje. V blogovém příspěvku nepíše, zda a jak pracoval se zvukem a dabingem původní hry. Z traileru ale zní právě zvuky původní, dá se tedy čekat, že se jim tolik pozornosti jako vizuálu nedostalo.

Předělány byly i animace postav. I ty si vzaly jako referenci původní nákresy. „Každý Sprite zabral našim talentovaným umělcům hodinu nakreslit – často bylo nutné vylepšit animace, které vypadaly dobře v nízkém rozlišení, ale ne tak dobře v tom vysokém,“ vypráví Charles Cecil.

Péče se také dočkalo uživatelské rozhraní. Cecil zmiňuje, jak byl původní Broken Sword inovativní vůči žánru point and click adventur a jak se jim další podobné hry inspirovaly. Vypozoroval ale, že noví hráči mají problém orientovat se v rozhraní a ovládání těchto her, jejichž hratelnost se podle Cecila třicet let nezměnila. „HUD a uživatelský zážitek je teď více inovativní a současný. Celou dobu ale myslíme na to, že mnoho lidí zbožňuje původní přístup, takže nabízíme hráčům volbu mezi tradičním přístupem a novým příběhovým režimem,“ přibližuje Cecil.

Broken Sword – Shadow of the Templars je první díl série adventur sledujících příběh právníka George Sobbarta a novinářky Nico Collard. Zejména první dva díly patří do zlatého fondu point and click adventur, které kromě strhujících příběhů nabídly i plno záludných hádanek, zejména se proslavila ta s kozou. Kromě remaku prvního dílu také můžeme vyhlížet šestý díl Broken Sword – Parzival’s Stone.

Broken Sword – the Shadow of the Templars Reforged vychází na PC, PlayStation 5, Nintendo Switch, poslední dvě generace Xboxu.