Kontroverzní Bobby Kotick opouští Activision Blizzard. Generálním ředitelem společnosti přestane být 29. 12. letošního roku. Microsoft, který vydavatele Call of Duty, World of Warcraftu nebo Diabla koupil za 68,7 miliardy dolarů, se rozhodl nenajmout nového generálního ředitele. Místo něho bude mít nad vedením dohled Matt Booty. Ten už několik let vede Xbox Game Studios a nedávno pod jeho křídla přešla Bethesda se ZeniMaxem.

Activision Blizzard opustí další lidé, kteří nejsou pro vývoj her důležití. Na konci ledna se rozloučí Lulu Meservey (ředitelka komunikace Activisionu Blizzard), Humam Sakhnini (místopředseda představenstva Blizzardu a Kingu) odejde na konci prosince a v březnu bude následovat odchod dalších vedoucích pracovníků Activisionu Blizzard, kteří do té doby budou pomáhat s přechodem pod Microsoft. Mezi nimi jsou Thomas Tippl (místopředseda představenstva Activision Blizzard), Brian Bulatao (administrativní ředitel), Julie Hodges (vedoucí lidských zdrojů), Armin Zerza (finanční ředitel) a Grant Dixton (vedoucí právních záležitostí).

Naopak, Mike Ybarra zůstává výkonným ředitelem Blizzardu, Rob Kostich výkonným ředitelem vydavatelské divize Activisionu a Tjodolf Sommestad prezidentem King. Všichni se budou zodpovídat Mattu Bootymu.

„Pro většinu z vás zůstane každodenní práce stejná – stále jde o to přinášet převratné zážitky většímu počtu hráčů po celém světě. Na úrovni vedení tyto změny zajistí jasnost a odpovědnost, které jsou nezbytné k dosažení našich ambiciózních cílů a k podpoře kultury, která je vstřícná, posilující a oddaná hraní her pro každého. Máme vzrušující nabídku her pro rok 2024 od společností Activision, Bethesda, Blizzard, King a Xbox Game Studios a vím, že se všichni těšíme, až se s hráči podělíme o další podrobnosti, až nastane ten správný čas,“ uzavřel svůj e-mail Phil Spencer, šéf Microsoft Gaming.

Pokud vás zajímá, jak to teď bude například s Call of Duty, tak vývoj nových dílů běží na plné obrátky a je naplánován de facto až ro roku 2027. S ohledem na to se nepředpokládají nějaké drastické změny. Kdyby Microsoft přestal vydávat tuto sérii každoročně, přišel by klidně o miliardu dolarů ročně. Spencer už dříve říkal, že si chce popovídat s jednotlivými vývojáři a zjistit na čem chtějí pracovat. Díky tomuto přístupu ve studiích Microsoftu a Bethesdy vznikly netradiční menší tituly, jmenovitě Hi-Fi RUSH, Pentiment a Grounded.