Polské studio Bloober Team si hráči vybaví ve spojení s hororovými hrami Layers of Fear, Observer a Blair Witch, které jsou napůl cesty mezi indie produkcí a AAA tituly. Tenhle tým z Krakova se chce nově zaměřit na plnohodnotné AAA tituly, nadále půjde o horory. Tyto hry mají být více akční, nejvyšší kvality, jedinečné a prodat miliony kusů. Bloober Team chtějí takovou hru vydávat jednou za dva roky.

Vývoj AAA projektů si žádá více času ve fázi před vývojem i během něj. To si vedení studia uvědomuje a těší se na vytvoření jedinečných her v nejvyšší kvalitě. Současně chtějí pracovat minimálně na dvou hlavních projektech. Na druhou stranu nezapomínají na menší tituly. Pro ně chtějí využít své stávající značky a najít pro ně externí partnery.

V Bloober Teamu v současné době probíhá vývoj několika her. V letošním roce má vyjít tajemný projekt s kódovým označením Medium. Jeho premiéra se shoduje s novou generací konzolí, a právě na PlayStation 5 a Xbox Series X je cílen (vydání na PC potvrzeno nebylo). V této hře, která je ve vývoji několik let, má být hlavním hrdinou žena, jež může cestovat napříč dimenzemi. Medium má být dosud největším titulem Bloober Teamu.

První artwork z projektu Medium - pro celé zobrazení obrázek rozklikněte.

Dále je v přípravě nějaký menší titul, který má také vyjít v letošním roce, a je ve stylu loňského Blair Witch. Čekat máme také něco nového spojeného se světem Observeru. Tady ale není jasné, zda jde o pokračování. Může se klidně jednat o film nebo seriál. Ty jsou v dnešní době populární.

Ještě větší, než Medium má být projekt s kódovým označením Black. Ten je v souladu s novou strategií studia, to znamená, že bude obsahovat více akčních prvků. Akce bude z pohledu třetí osoby.

Od nové strategie si studio slibuje více peněz. Generální ředitel Bloober Teamu prohlásil, že psychologické horory dokážou prodat zhruba 1,5 až 2 miliony kusů, zatímco akční horory z kategorie AAA ve stylu Resident Evil 2 Remaku až 20 milionů kopií.

Ve společnosti v současné době pracuje 110 lidí, jsou rozděleni do dvou týmů. Jeden připravuje projekt Medium, druhý projekt Black. Vývoj menších titulů tak mají na starost externí týmy.