Mezi hráči se stále více prosazují menší hry. Takzvané AA projekty jsou časově i finančně méně náročné přesto jsou zajímavé a nejednou zábavnější a inovativnější než AAA od velkých vydavatelů a známých studií. Stačí si vzpomenout třeba na Balatro, Palworld, Vampire Survivors či Among Us.

Microsoft chce tohoto trendu více využít a zahnat touhu po hrách z ohromného katalogu od Activisionu a Blizzardu, informuje server Windows Central. V rámci této iniciativy tak má v Blizzardu vzniknout menší tým zaměřený na AA tituly, které budou založené na stávajících značkách Blizardu, jako jsou Overwatch, Warcraft, StarCraft a další. Ostatně, menšími projekty jsou i Grounded a Pentiment od Obsidianu, Sea of Thieves od Rare a Hi-Fi RUSH od již neexistujícího studia Tango Gameworks. Vše vzniklo už pod Microsoftem.

V novém týmu Blizzardu mají působit převážně zaměstnanci mobilního studia King, autoři hitu Candy Crush Saga. Vzhledem k této informaci je dost možné, že půjde zejména o mobilní hry pro Android a iOS, které ale budou fungovat také na počítačích a konzolích Xbox. To by zapadalo i do plánu Microsoftu se spuštěním vlastního mobilního obchodu. Satya Nadella, generální ředitel redmondského giganta, nedávno před investory potvrdil zaměření na tři hlavní platformy. Těmi jsou konzole, mobily a počítače.

Jako fanoušek real-time strategií bych si přál, aby Microsoft umožnil vznik nových real-time strategií Warcraft a StarCraft. Ostatně sám šéf Xboxu Phil Spencer během rozhovorů kolem akvizici Activisionu Blizzard nejednou jmenoval StarCraft jako sérii, kterou by chtěl vrátit, když o to budou mít vývojáři zájem.

Při čtení tohoto textu si možná říkáte, proč Microsoft vlastně zavřel Tango Gameworks, když vytvořilo úspěšnou rytmickou akci Hi-Fi RUSH. Ta do AA segmentu skvěle zapadala. Dle zdrojů Windows Central to bylo kvůli jeho geografické poloze v Japonsku, jež stěžuje spolupráci jednotlivých studií.