Magazín · Preview · ve středu 24. 6. 2020 14:36
Konkurent CSka od Remedy a Smilegate - CrossfireX
Remedy patří mezi nejlépe uznávaná studia současnosti. Quantum Break byl menší přešlap, ale jinak tituly jako je Control a Alan Wake patří k úspěšným hitům. Nyní se spojili se Smilegate, kteří vytvořili nejhranější střílečku na světě - Crossfire, která se pyšní více než 650 miliony registrovanými hráči. Jejich spolupráce přináší CrossfireX pro Xbox One. Nejen že půjde o grafickou a herní reinkarnaci, ale zároveň nám bude nabídnuta i hra pro jednoho hráče. Na této části pracuje právě Remedy samotné. Bohužel během BETA verze nám byla nabídnuta pouze hra pro více hráčů. Hra momentálně nemá žádné lobby, takže jsme se Sevenem nemohli hrát spolu.
Pojďme ale hezky postupně. Beta nám umožnila si zahrát dva módy na třech různých mapách. Prvním módem je Classic, který mění svá pravidla podle mapy, na které momentálně hrajete. Na mapě Black Widow z původního Crossfire máte za úkol buďto položit bombu, nebo zabránit nepřátelskému týmu v tomto úkolu. Jde o naprostou kopii Counter-Strike, jenže zde nemáte obchod se zbraněmi. Ty si vybíráte z vámi vytvořených loadoutů. Citlivost na konzoli je velmi otřesně provedená, což spolu se špatnými vizuály rozhodně neusnadní orientaci v okolí, či samotnou střelbu na nepřátele. Hru jsme hráli na Xbox One a Xbox One S a dočkali jsme se téměř identických výsledků kvality. Jde vidět, že hra je optimalizována primárně na Xbox One X. Každopádně druhá mapa v režimu Classic dost mění samotnou hratelnost. I tady mají útočníci za úkol platnout bombu, jenže mají pouze zbraň na blízko a jsou neviditelní. Zároveň se mohou zavěsit za zábradlí nebo prolézat skrz ventilační šachty. Jde o příjemné zpestření jinak známého herního režimu.
Největší změnu představuje režim Modern. Zde totiž mohou mít všechny vaše zbraně hledí, můžete sprintovat, a hlavně pomocí killů si vylepšujete postavu. Sprintování a samotné upgrady zbraně krásně vylepšují hru. Na Xboxu se hned hraje o poznání lépe, a i přes arkádovou střelbu vás dokáže zabavit. Problém nastává, u již zmíněného vylepšování postavy. Můžete si vylepšit výdrž, což vám dodá štít, nebo životy, útok či rychlost. Na papíře jde o fajn prvek, jenže hráči rychle našli skulinu ve vyváženosti těchto vylepšení. Pokud si dvakrát vylepšíte životy, tak nejen že budete odolnější, ale za každý kill získáte část životů zpátky. Pokud si k tomu ještě dvakrát vylepšíte rychlost, tak nejen že budete rychlejší, ale zároveň budete dávat insta kill s nožíkem. Během zápasu se tedy z mapy stane jedno velké atletické hřiště, kdy všichni jen pobíhají s nožíky. A není se čemu divit, když jsem to v jednom zápase zkusil, hned ze mě byl MVP. Modern ale nabízí také mapy, které se mění během zápasu. V první části zabíráte dva body v mrakodrapu, jenže během hry dojde k jeho demolici a vy se musíte přesunout na střešní zahradu vedlejšího menšího mrakodrapu. Ta nabízí pouze jeden bod k zabrání a zahrady fungují jako takové menší bludiště. Bohužel ani v jedné fázi hry není váš spawn krytý a velmi rychle může být zahlcen nepřátelskými hráči.
BETA CrosfireX trochu nastínila důvod, proč se nikdy Counter-Strike nepodíval na současné konzole. Jeho tempo a styl hraní patří zkrátka na počítač. Jenže stačí pár menších upgradů, jako má momentálně CrossfireX a již jde o lepší herní zážitek. Jsem zvědav hlavně na příběh od Remedy, který by se měl zabývat konfliktem mezi dvěma největšími privátními ozbrojenými složkami. Hra by měla vyjít ještě letos exkluzivně na Xbox One, žádná PC podpora není potvrzena. Krásným bonusem je, že hra bude free-to-play, takže minimálně za zkoušku rozhodně bude stát.