Zdroj: Devolver Digital
Magazín · Novinky · ve středu 8. 10. 2025 14:31
Baby Steps trestá hráče, kteří přeskakují příběhové cutscény
Pokud máte rádi netradiční hry, tak jste určitě zaznamenali Baby Steps od Benetta Foddyho, autora známého svým sarkastickým smyslem pro humor a zálibou v mučení hráčů (ano, Getting Over It). Jeho novinka s nemotorným tlusťochem na první pohled vypadá jako obyčejná bizarnost, ale skrývá jedno z nejvtipnějších a nejzákeřnějších „trestů“ v herní historii.
Foddy vymyslel způsob, jak donutit hráče, aby dávali pozor na příběh. Nebo je za to aspoň důkladně vytrestat. Hra má sledovat, kolik cutscén hráč přeskakuje. Zpočátku je to klasika – podržíte tlačítko a scéna zmizí. Jenže s každým dalším přeskočením se tato akce stává těžší a těžší. Najednou musíte rychle mačkat tlačítka, sledovat pohybující se ukazatel nebo se potýkat s minihrou, která dělá z obyčejného „skip“ malý výkon.
A pokud budete ignorovat příběh dostatečně dlouho, hlavní hrdina Nate se jednoduše rozhodne, že už vám ho dál vyprávět nebude. Od té chvíle hra přestane zobrazovat jakékoliv cutscény a vy přijdete o závěr. Místo klasického epilogu se totiž spustí třicetiminutová neodkliknutelná scéna, ve které samotní tvůrci – Gabe Cuzzillo (hlas Nateho) a Bennett Foddy, tentokrát v podobě humanoidního osla – sedí před chatou a půl hodiny si povídají o všem možném. Zazní názory na Jokera, Hru o trůny, ale i na sci-fi hru Intergalactic: The Heretic Prophet od Naughty Dog. Ano, působí to jako podcast. Je na každém, zda to bude brát jako test, nebo odměnu. Jisté ale je, že Foddy opět dokázal, že hranice mezi frustrací a genialitou je tenká.
