Rýsoval se další Redfall? Neúspěšná kooperativní akce od tvůrců singleplayerových titulů Dishonored a Prey ztratila většinu hráčů a studio Arkane dosud nebylo schopno ji vylepšit a obohatit o slibovaný obsah. O to více zamrazí, když se dozvídáme, že podobný styl zvažovali v Obsidianu při vývoji nového akčního first-person RPG nesoucí název Avowed.

V počáteční fázi byl Avowed zaměřen na kooperaci. Multiplayer prosazoval sám generální ředitel Feargus Urquhart a dle svých slov se toho dlouho držel. Bylo to v době, kdy byl Obsidian ještě nezávislým studiem a Urquhart byl přesvědčen, že díky tomu bude hra zajímavější pro vydavatele.

„Když žádáte o 50, 60, 70 milionů dolarů, musíte mít něco zajímavého,“ vysvětluje Feargus Urquhart ve videu. Pak si ale uvědomili, že kooperace vyžaduje změnu produkčních systém, jiné dialogy, úkoly a další věci. Soustředili se na kooperaci až moc a po nějaké době si uvědomili, že dali stranou to, v čem jsou nejlepší.

„A tak jsme se rozhodli změnit náš přístup a priority,“ přidal se vedoucí vývoje Justin Britch. To už bylo v době, kdy Obsidian vlastnil Microsoft, který jim dal větší tvůrčí svobodu. Díky tomu se mohli zaměřit na ručně vytvářený obsah, propracované herní systémy a příběh s postavami, komunitami a frakcemi.

Avowed se odehrává ve stejném světě jako Pillars of Eternity, konkrétně na ostrově Living Lands, kde máte jako vyslanec Aedyru má za úkol zjistit, nakolik jsou pravdivé zvěsti o šíření nákazy. Při pobytu na ostrově zjistíte, že vás k této oblasti váže osobní pouto a že starodávné tajemství může všechno zničit. Dokážete zachránit svou duši i ostrov před hrozící zkázou?

Hra vyjde v roce 2024 pro Xbox Series X/S a PC, bude také součástí předplatného Game Pass.