Vývojářský tým Asobi se při vývoji Astro Bot soustředí na dobrý pocit z běhu a skákání, i proto je pro ně důležité, aby hra nikdy nespadla pod 60 snímků za sekundu. Tak se vyjádřil kreativní ředitel Nicolas Doucet v rozhovoru pro Comics Gaming Magazine.

Je to důležitější než rozlišení, grafika nebo cokoliv jiného,“ říká. Nesnaží se, aby jejich hra byla nejkrásnější, ale aby byla jednoduchá a elegantní. „Je to skákačka, musíte přesně vědět, kam máte jít. Udržet si jednoduchý, ale elegantní vzhled je klíčové, jinak jsou hráči ve stresu, co vlastně dělat. Tohle přetížení informacemi je pro hráče náročné,“ vysvětluje s tím, že i jejich hra si prošla fází, kdy byla přehlcená zbytečnostmi. Ten problém už ale vyřešili.

Jednoduchosti se Team Asobi držel i při navrhování hratelnosti. Řídí se klasickou frází „easy to learn, hard to master“. Ovládání je jednoduché, ale kombinací různých prvků mohou zkušení hráči ve hře objevit hloubku a spletitost. Astro Bota si tedy užijí rodiče s dětmi, ale i zkušení hráči. Základní levely by měl být schopný dohrát každý, ale kdo bude chtít, může se účastnit i větších výzev, které hráče otestují.

Team Asobi se podle Douceta snažil, aby hra působila pořád svěže. „Hodně jsme vystřihli, protože některé úrovně nám přišli repetitivní. Když power-up použijete dvakrát na dvou planetách, použít ho potřetí na další planetě už nepřinese nic nového,“ popisuje. Spíše než nafouknutou hru na 20 až 30 hodin chtějí kompaktnější zážitek s dobrým tempem o 12 až 15 hodinách.

Variabilitu mohou lépe kontrolovat i díky linearitě. Původně se ale uvažovalo o otevřeném světě. Nakonec se ale vydali cestou 80 planet, která jim dala větší kontrolu nad hráčským zážitkem.

Astro Bot je nástupcem Astro's Playroom, předinstalované skákačky na PlayStation 5 oslavující herní historii Sony. Ta získala od hráčů nadšené reakce, nyní se Astro vrátí v plnohodnotném herním titulu. Astro Bot vyjde 6. září/septembera na PS5, přečíst si můžete naše preview.