Zhruba měsíc dozadu Ubisoft oznámil přípravu Switch 2 verze své letošní hry Assassin’s Creed Shadows. Protože se vydání blíží, francouzský vydavatel zveřejnil informace o technickém stavu a na co se mají majitelé této konzole připravit.

Vytvořit port nebylo podle vývojářů vůbec snadné, protože hra původně vznikala pro mnohem silnější hardware, než má Switch 2. Nakonec se s tím ale poprali a jak úspěšně, to se dozvíme již za pár dní. Vývojáři museli samozřejmě kompletně přepracovat různé aspekty enginu, aby dosáhli stabilních snímků. Druhým úkolem bylo, aby si dobrodružství ve feudálním Japonsku zachovala duši.

Přinést Shadows na Switch 2 byla jedna z nejtěžších, ale zároveň nejuspokojivějších výzev, které jsem kdy zvládli,“ říká hlavní programátor Bruno. „Museli jsme přehodnotit téměř všechno, od způsobu, jakým je svět vykreslen, až po to, jak systémy spolu komunikují, a to vše při zachování duše hry,“ doplnil.

Programátoři museli samozřejmě ubrat na detailech, aby odlehčili zátěž GPU, která není v porovnání s dnešním hardwarem tak výkonná. Došlo na změny v renderování světa či simulačních dat, ale stále při co největším zachování vizuální stránky.

Anvil engine je vysoce škálovatelný, což jim při různých úpravách umožnilo rozběhnout takto náročnou hru i na méně výkonném hardwaru.

Používáme konfigurační systém pro přizpůsobení každého parametru her a monitorujeme jak kvalitu, tak výkon. Tak můžeme přesně ladit každý parametr a najít dokonalou rovnováhu, kterou hledáme. Jednou z největších sil Anvilu, našeho herního enginu, je jeho vysoká škálovatelnost, která nám umožňuje upravovat grafické a simulační nastavení, aniž bychom ohrozili zážitek,“ tvrdí Bruno.

Cíl vývojářů byl rozchodit hru ve 30 fps, a to jak v dockovém, tak v handheldovém režimu. V obou režimech hra využije technologii VRR (variabilní obnovovací frekvenci) pro stabilnější chod. V dockovém režimu navíc podporuje i HDR a samozřejmostí je i využití DLSS od Nvidie.

Při vydání 2. prosince bude k dispozici prakticky veškerý dostupný obsah, včetně aktualizací. Na co si hráči budou muset počkat, je rozšíření Claws of Awaji. To dorazí až v příštím roce. Pokud stále váháte, při vydání bude určitě k dispozici i srovnání s ostatními platformami, kde uvidíme, jak moc velké kompromisy museli vývojáři udělat.