Když se řekne Anthem, většina z nás si pravděpodobně vybaví neslavný pokus BioWare o multiplayerový sci-fi titul, v němž jste mohli nepřátele kosit s pomocí létajícího obleku podobně jako Iron-Man. Tohle ovšem ani zdaleka nebyla taková legrace. Hra totiž trpěla nedostatkem obsahu a šílenou repetitivností, respektive recyklací, jednotlivých úkonů, což je zejména u titulu tohoto typu závažný problém. Nakonec se ale ukázalo, že jsme mohli být rádi, že se k nám Anthem vůbec dostal po tom, jak nelehkým vývojem si hra prošla.

Přečtěte si také: Anthem měl být původně úplně jiný

Po vesměs negativních ohlasech a kritice, které po vydání následovaly, slíbilo BioWare nápravu v podobě dodatečného obsahu a oprav. Obojí bohužel nestačilo na to, aby vývojáři přepracovali samotné jádro hry, které prostě nefungovalo. Studio se tedy na nějakou dobu odmlčelo a ohledně budoucnosti Anthemu panovaly značné pochyby.

Značka ale skutečně neumřela a BioWare chystal tzv. Anthem 2.0. Opravit všechny chyby hry, do nichž spadá mnoho nefunkčních herních systémů a chybějících prvků, je během na dlouhou trať. Proto pro vás nebude překvapením, že BioWare Anthem aktivně vylepšuje dodnes.

O plánovaných změnách, které se zaměří zejména na loot, promluvil ve svém příspěvku Christian Dailey, který šéfuje austinské divizi BioWare. Dailey zde detailně rozebírá všechny novinky, na které se v plánované aktualizaci můžeme těšit.

Systém lootu by měl být daleko vybalancovanější. Vybavení by mělo padat častěji a každý kus lootu by měl mít svou hodnotu, a to jak herní, tak i strategickou. Hra by se tak zbavila nepříjemného nešvaru, který Anthem trápil - totiž až otravně častého střídání zbraní.

Pokud byste se však nechtěli spoléhat na náhodu, můžete se podle Daileyho zaměřit na specifický kus vybavení v rámci příběhových questů či specializovaných úkolů od obchodníka. Do jisté míry by se tak titul měl zbavit grindu, který v něm byl už od počátku přítomen.

Další příjemnou změnou by měla být možnost úpravy lootu, kam spadá i možnost zvyšovat level vašich předmětů. Pokud se vám tedy zalíbí nějaká puška, můžete s ní vydržet po celou dobu hraní a postupně si ji vylepšovat.

Úprav se dočká i inventář, který by měl být mnohem přehlednější a přístupnější. Reorganizace se dočkala i lišta vybavení, kterou si navíc budete moci kdykoliv otevřít. Měla by se zde nacházet i detailní lišta statistik vaší postavy. Ve hře bychom už také neměli najít přebytečné předměty. U unikátních a raritních předmětů již nejde tak moc o čísla, ale spíše o bonusy, které jako hráč vyžadujete.

Anthem by se podle všeho měl vyvíjet s vámi. Čím více se zvyšuje vaše síla, tím lepší dostanete vybavení. Dle Daileyho by totiž lootovací systém měl reagovat na vaši postavu, což je věc, která je pro looter shooter kritická a v původní hře chyběla. I proto pro Anthem 2.0 vývojáři plánují nástroje, které jim umožní sledovat chování hráčů a lépe vybalancovat celý zážitek. Protože právě nevyrovnaností trpěl Anthem nejvíce, což si Dailey uvědomuje.

Vyjma těchto změn bychom se měli dočkat i pestřejšího zbraňového arzenálu. Dle vlastních slov totiž Daileyho skutečně těší koncepty nových zbraní založených na herních frakcích. Samotný gunplay čekají také úpravy, mělo by se jednat o mnohem responzivnější zážitek, kdy budou nepřátelé na zásah reagovat téměř okamžitě. Výraznější prostor by měl dostat i boj zblízka.

Hráčská očekávání však Dailey mírní. Ačkoliv jsou tyto změny jak pro studio, tak pro hráče velmi vzrušující, nejedná se o jednoduchou záležitost. Vše totiž vyžaduje svůj čas a nic se nevyřeší prostřednictvím jednoduché opravy. Vypadá to, že na Anthem 2.0 si ještě počkáme.