Tohle nebude velké překvapení. Jako dárek pod stromeček u amerických dětí vede obsah související s videohrami. Podle průzkumu mu dává přednost 72 % respondentů před penězi, oblečením, elektronikou, fyzickými hračkami, vstupenkami, zážitky, uměním a knihami. Naopak pouze 22 % dotázaných dětí si přeje přímo fyzickou videohru.

Průzkum byl proveden na žádost Entertainment Software Association (ESA) na vzorku 500 dětí a dospívajících (10 až 17 let). Nejžádanějším dárkem mezi dětmi je videoherní předplatné. PlayStation Plus, Xbox Game Pass a jiné si přeje 39 %. O procento méně mají konzole, 32 % příslušenství a 29 % herní měna. To naznačuje stále větší zájem o bezplatné tituly, s největší pravděpodobností vede Roblox a Fortnite. Pouze 22 % dětí uvedlo fyzickou videohru.

V druhé fázi průzkumu odpovídalo 500 dospělých ve věku od 18 do 65 let. 32 % z nich plánuje koupit videoherní dárky pro sebe nebo pro ostatní. Také očekávají, že za dárky související s hrami letos utratí v průměru 485 dolarů (necelých 11 000 Kč, 444 eur)

„Více než 212 milionů Američanů pravidelně hraje videohry, takže není překvapením, že hry jsou na vrcholu letošních seznamů přání,“ vysvětlil prezident ESA Stan Pierre-Louis.

„Ať už rodina koupí novou konzoli, ovladač, sluchátka nebo rozšíří svou knihovnu a nové hry a DLC, víme, že videohry jsou pro rodiny skvělým způsobem, jak si společně zahrát a s sblížit se během svátků i po nich,“ dodal.

V říjnu letošního roku Američané za herní hardware, obsah a příslušenství utratili 4 miliardy dolarů, což bylo meziročně o 5 % méně. Nejprodávanější hrou v USA je za minulý měsíc PS5 exkluzivita Marvel’s Spider-Man 2. Za listopad se očekává, že to bude Call of Duty: Modern Warfare 3. Této sérii se zároveň přisuzuje meziroční pokles prodejů v říjnu, protože loni Call of Duty: Modern Warfare 2 vyšlo právě v říjnu.

Co si přejete/kupujete vy? U nás doma (tři děti ve věku od 5 do 7 let) nadále vedou fyzické hračky v podobě panenek, autíček, štěkacího pejska (děkuji reklamo v TV) či Lega.