Americký internetový obchod Amazon, který je jedním z největší zasilatelských obchodních řetězců světa, zjistil, že herní průmysl není žádný med. Jeho bezplatná týmová střílečka Crucible vyšla už před týdnem, leč velkou popularitu si nezískala. Mluví se o velkých problémech, protože Crucible má horší start než Battleborn.

Do vývoje Crucible investoval Amazon mnoho peněz, vývojáři spojili v týmových PvP bitvách několik různých žánrů dohromady a snažili se vytvořit střílečku s hrdiny, kteří mají odlišné třídy a schopnosti. Ve své podstatě je to menší Overwatch a větší Battleborn.

Na papíře nezní Crucible špatně, ale co je to platné, když hráči o titul nemají zájem. Podle statistik zatím ve hře bylo nejvíce 10 600 hráčů, což vzhledem k vynaloženým zdrojům na vývoj a marketing není číslo, které by Amazon rád viděl. Dle dostupných informací byl Crucible ve vývoji čtyři roky a s rozpočtem více než 300 milionů dolarů na něm pracovalo 250 lidí.

O to víc bolí, že více hráčů měla i MOBA střílečka Battleborn od Gearbox Software: ta v prvním týdnu od vydání dosáhla na vrchol 12 070 hráčů, zatímco neslavný LawBreakers of Cliffa Bleszinského dosáhl jen na 7480 hráčů.

Mnozí odborníci prorokují brzký konec titulu Crucible. Zvratu nepomáhají ani smíšené recenze na Steamu, kde si hráči stěžují, že je hra moc snadná a postavám chybí více schopností, což negativně ovlivňuje taktizování. Na druhou stranu to prý není odpad, koncept je dobrý, ale chybí chat, voice chat a zejména má hra nudnou hratelnost, jen jednu mapu a k tomu všemu problémy s připojením na servery.

Jiní hráči jdou ještě dál a označují Crucible za parodii na Overwatch se špatnou grafikou a bídnou optimalizaci. „Neskutečně pomalu si hráči navzájem ubírají životy. Když to spojíte s tím, že nemáte žádné možnosti taktiky, tak vaše hra vypadá tak, že stojíte s oponentem vedle sebe a střílíte na sebe bublifukem a možná to jednoho z vás na konci zabije,“ píše svůj pohled na Crucible Stefan ze Slovenska.