Není tomu dlouho, co si studio Activision nechalo patentovat nápad ohledně svého matchmaking systému. Ten se překvapivě s moc velkým úspěchem nesetkal - no, jak by také mohl, když jeho záměrem je poslat vás do předem prohrané hry, a tím vás donutit zakoupit si herní obsah. Nicméně o tom už spousta z vás zřejmě ví a pokud ne, můžete se více dočíst v našem předchozím článku.

Tentokrát se vývojáři rozhodli, že mikrotransakcemi zaplaví livestreamy a případné klipy zvané video game streams (VGS). Jedná se o videa generovaná přímo z hraného zápasu, který si následně po jeho skončení můžete zhlédnout pod nejrůznějšími úhly, ze všech možných stran a kolikrát chcete. Jenomže po celou dobu se vám na obrazovce budou promítat předměty, které vy nemáte, ale ostatní ano. A společně s vybavením ostatních hráčů, uvidíte i jejich statistiky. Tímto způsobem se vývojáři budou snažit do hráče zasadit semínko zájmu a trochu závisti. Protože pokud můžete sledovat, jak se zrovna danému hráči s tou zakoupenou zbraní daří, nebude pro každého lehké odolat a na tu ikonku s názvem zakoupit nekliknout.

Navíc pokud se budete pohybovat poblíž nějakého hráče se speciálním skinem či zbraní, systém se vás zeptá, zda nechcete o koupi alespoň zauvažovat. A stejně tak to bude fungovat, bude-li se ve hře nacházet hráč se speciální zbraní (kterou vy nevlastníte) a jeho eliminace ve statistikách budou naskakovat každou chvilkou. V ten moment na záznamu vyskočí jeho pozice, kde se právě nachází, abyste měli možnost se na tu zběsilou jízdu podívat sami. Následně vám systém nabídne, zda si zbraň nechcete opatřit sami do své sbírky. Protože pak by tohle mohla být šance na úspěch, no ne?

K tomu všemu, pokud jste si už jednou nějaké to vybavení dokoupili a zadali do hry své platební údaje, systém si je bude moc dobře pamatovat. Takže až na tlačítko zakoupit kliknete podruhé, koupě proběhne téměř okamžitě. Měli jste-li tak v plánu si koupi ještě rozmyslet, už bude pozdě.

Nápad ohledně video game streams se ve hrách objevil již dříve. Celý systém fungoval poměrně zajímavě a mohl v ledačems pomoci. Nyní se ale dobrý nápad přeměňuje v další nekompromisní smršť mikrotransakcí a podmětů, které vás k nim mohou dokopat. Pomyslíme-li totiž na první patent, který vás tedy dosadí do předem prohraného zápasu pouze proto, aby vás donutil zakoupit si in-game obsah, který vás může posunout k vítězství, spojení s tímto je nepředstavitelné. Pak by totiž nával nehezkých emocí, které hráče zaplaví po třicátém nevyhratelném zápasu, mohl doopravdy ke koupi donutit, jelikož by cesta k předmětu byla v podobě jednoho kliknutí ještě mnohem jednoduší.

Activision reagoval téměř okamžitě, že nic z uvedeného se v jejich hrách neobjevuje. Zatím. Budoucnost je častokrát nepředvídatelná a jenom skutečnost, že patenty existují není zrovna dvakrát veselá. Ale nemůžeme být neustále negativní, třeba se nic z výše uvedeného nikde neobjeví. Co myslíte? Jaký je váš názor na patenty? Jde jen o otevřená zadní dvířka pro Activision nebo je jednou doopravdy hodlají použít?