Akvizici Microsoftu, který má v plánu vzít pod svá křídla Activision Blizzard za téměř 69 miliard dolarů, vyvolává i nadále ve spouště lidí rozporuplné myšlenky.

Nyní se pozornost obrací na potenciální následky, které by ve společnosti nastaly, pokud by ke koupi Microsoftem opravdu došlo. Microsoft se svou divizí Xboxu poslední dobou cílí stále víc a víc na svou službu Game Pass. To však v hráčích vyvolává obavy, aby budoucí hry Activisionu Blizzard nebyly více zaměřeny na live service a placený dodatečný obsah, protože dosavadní strategií u Call of Duty a Diabla jsou prodeje, tedy prodané kusy, zatímco u Microsoftu je to předplatné. Diablo IV prodeji vydělalo za pouhých 5 dnů 666 milionů dolarů.

Nějaké následky případná akvizice určitě mít bude. Microsoft nás však chce uklidnit slovy svých právníků, kteří říkají, že i po případné koupi zůstane Activision Blizzard samostatný a Microsoft nebude v žádném případě zasahovat do jejich vývojové strategie. Jako příklad uvádí zakoupení Mojangu, které stojí za hrou Minecraft. Tam nechávají vývojářům volné ruce v kreativitě a do vývoje hry nijak nezasahují.

Dalším příkladem je ZeniMax Media s Bethesdou, kde Microsoft také nijak nezasahoval do vývoje her. Nicméně i tato kreativní volnost může mít své nevýhody. Po neúspěšném titulu Redfall si Microsoft sype popel na hlavu a hodlá mít nad studii přece jenom trochu větší dozor, aby výsledné tituly měly očekávanou kvalitu. Například nadcházející Starfield testuje každý tester Xboxu.

Jak se zdá, koupě Activisionu Blizzard by tedy podle slov právníků neměla mít žádný dopad na chod samotné firmy. Jediné, co se určitě změní, tak je, že většina her bude vycházet pouze na Xbox a PC.