Reálný golf je pravděpodobně aktivita, která je všem až na pár vzácných výjimek velmi vzdálená. Na druhou stranu počítačové hry s tématem golfu jsme nejspíše zkoušeli všichni. Může ale plnohodnotná placená hra o golfu dnes u někoho uspět? Naštěstí si tvůrci What The Golf uvědomili, že nikdo nechce hrát několik hodin pořád ten stejný minigolf, a udělali velmi jednoduchou, a přesto impozantní hru, na kterou jen tak nezapomenete.

HLAVNÍM TÉMATEM HRY JE ABSURDITA

What The Golf je velmi jednoduchá hra, ve které se pouze pomocí tlačítek myši snažíte dostat míček anebo jiný předmět do vlajky. Ano, do vlajky. Jamky se zde moc neřeší. Tím ovšem změny golfových pravidel nekončí, jelikož hlavním tématem celé hry je absurdita. Krom míčku budete totiž hrát minigolf například s lidmi, s domy, s auty anebo třeba s koňmi. A aby toho nebylo málo, autoři se inspirovali známými hrami a vytvořili úrovně, které jsou stylizované třeba jako oblíbená logická hra Portal, známá virtuální střílečka Super Hot, anebo legendární hudební záležitost Guitar Hero. Díky tomu je What The Golf milá logická a veselá hra, která Vám lehce dokáže zpříjemnit večer.

Herní kampaň Vám nabídne velmi pěkných 6 až 8 hodin zábavy. V podobě míčku budete procházet golfovou laboratoří, která je rozdělená do jedenácti samostatných oblastí podle speciálního typu golfu, jaký v nich budete hrát. Při přechodu z jednoho patra laboratoře na druhé Vás vždy potká malý bossfight s počítačem, který Vám bránil v cestě dál, což je velmi zajímavé a zábavné oživení, až na jediný fakt, že počítač si očividně užívá, když ho zraňujete…

NEJDE POUZE O PARODII NA GOLF

Minimalistická grafika vypadá velmi ladně a je doplněná stejně pěknou hudbou, která Vás začne štvát jedině v moment, kdy se Vám nedaří projít určitou úrovní, a tak posloucháte stejnou skladbu o délce přibližně 30 sekund asi 5 minut pořád dokola. To se ale nestává moc často, protože obtížnost hry je příjemně vyladěná. Každou úroveň budete muset projít třikrát, abyste hru dokončili se vším všudy. Každý další průchod úrovní je samozřejmě ozvláštněn například omezeným počtem ran, časovým limitem anebo závodem proti ovci. Díky tomu není What The Golf pouze jakási parodie na klasický minigolf, ale spíše směs nejrůznějších miniher, při kterých si buďto procvičíte své mozkové buňky, při vymýšlení řešení problému, anebo zlepšíte své reflexy, při závodění s autem po velmi úzkých a klikatých cestách. Přesně tímto způsobem si Vás hra udrží napjaté a zvědavé na to, co přijde dále.

Jako odměnu, že jste zvládli určitou úroveň projít třikrát, dostanete krásnou zlatou korunku. Když nasbíráte všechny zlaté korunky z určité oblasti, dostanete z magického lootboxu sbírkový předmět. Po dohrání hry si tak můžete před ostatními čechrat peří se svojí kompletní sbírkou nejrůznějších sošek. Tento element celou hru pěkně oživuje, protože animace otvírání krabičky Vám sama o sobě naznačuje, jak velký frajer jste, když jste získali všechny korunky. Plnit úrovně třikrát a pokaždé jinak je navíc velmi zábavná výzva.

Jediné, co mě na hře zamrzelo byl konec. Je jasné, že vymyslet zakončení ke hře ve znamení nadsázky je vždy těžké, přesto jsem čekala něco více smysluplného než šílený bossfight, co Vám hra nabídne. Sice je pěkný nápad si během finálního souboje připomenout všech 11 částí hry, kterou jste právě prošli, nicméně zde mi přišel konec jaksi uspěchaný a nepromyšlený. Jako by tvůrci jen splácali všechny aspekty hry do jednoho velkého chumlu a zapomněli je přitom nějak srozumitelně propojit.

Když si ale What The Golf shrneme, tak jde o velmi solidní hru, která ačkoliv nenabízí žádný hluboký příběh, dokáže skvěle pobavit. Pokud Vás začne nudit určitá pasáž hry, je skoro hned přerušena novým stylem hraní, a tak si nenuceně užijete celých 6 až 8 hodin herní doby. Jako bonus si procvičíte logické myšlení a reflexy a připomenete si spoustu suchých golfových vtipů. Za tým Indiana si hra odnáší 8/10 bodů.