Série The Sims se nijak netají svojí touhou zabřednout do říše fantasy, a tak jsme se i s našimi simíky mohli vydat na cestu magie nebo se proměnit na nějakou nadpřirozenou bytost. Není to něco, po čem touží úplně každý fanoušek The Sims, ale rozhodně je to obohacení, které dokáže hraní simíků oživit a udělat zajímavějším.

O nadpřirozených bytostech je i nový herní balíček. A že bylo načase. Do The Sims 4 jsme uvítali vlkodlaky a s nimi i jejich vlastní svět Moonwood Mill, který se jimi jen hemží. 

Ale aby byla recenze trochu zajímavější, vzala jsem si je pod křídla trochu důkladněji a veškeré aspekty porovnala i s dalšími balíčky, které nám v minulosti přivedly do simího světa upíry a kouzelníky. Další nadpřirozené bytosti, jako mořské panny nebo mimozemšťany, jsem neporovnávala, protože neměly svůj vlastní herní balíček. Tudíž tedy nejsou na stejné úrovni propracovanosti jako tyto tři, které jsou většinou nejžádanějšími bytostmi co se The Sims franšízy týče, a tak se od nich očekává trochu víc. Takže mi nezbude nic jiného, než doufat, že mi to odpustíte. A pokud ne… no, tak máte smůlu. 

Pokud se se svým simíkem chcete vydat cestou vlkodlaka, tak vám hra nabízí hned několik způsobů. Ten nejjednodušší je si ho vytvořit přímo v tvorbě simíka. Pokud však chcete vzniku svého vlkodlaka přidat nějaký příběh, není nic jednoduššího než se nastěhovat právě do Moonwood Mill, kde na vás čekají rovnou dvě vlkodlačí smečky a jeden velmi nebezpečný sólista, který žije v karavanu na kraji městečka. Pokud ho poctíte svou návštěvou, můžete s proměnou ve vlkodlaka více než počítat. Jestli však nejste milovníky dramatu a raději byste se na celou proměnu připravili a hezky si ji naplánovali, tak se prostě spřátelte s některým z vlkodlaků a požádejte ho o to. A jestli to raději ponecháte na náhodě, vyrazte na průzkum podzemních tunelů a třeba se vám poštěstí vlkodlačí kousnutí získat.

Samotná proměna ve vlkodlaka je pak velmi rychlá. Váš simík bude mít pár simích hodin neutuchající hlad a zblajzne všechno, na co přijde, takže si připravte plnou ledničku. Od pusy mu neustále potečou sliny, až ho nakonec kletba pohltí a simík se ve víru červené záře promění na něco, co již získalo přezdívku furríci, kočkodlaci nebo kostýmy z muzikálu Cats. Pokud si to sami vyloženě neupravíte, nebo si nestáhnete nějaký vlastní obsah, tak váš vlkodlak bude vypadat celkem roztomile jako bezpohlavní chlupatý simík se zvířecí hlavou. A když říkám bezpohlavní, je to myšleno hlavně tak, že vlkodlačí ženy vypadají, jako by byly několik let na steroidech. Rozhodně to nejsou žádné ladné vlčice s alespoň nějakými křivkami, ale pořádné korby! Proč si při tvorbě modelu nemohli vzít inspiraci z jiných titulů?

Pak začíná ta pravá sranda! Dostanete pár bodů, které můžete rozdělit v rámci stromu schopností. Mimo to váš simík získá jednu náhodnou vlastnost. S tím, jak postupujete ve svém ranku vlkodlaka a odemykáte si další a další schopnosti, vám přibývají i tyto vlastnosti. Nelze o nich říct, že jsou negativní, ale pokud si nedáte pozor, nesplnění u nich zmíněných požadavků má negativní důsledky v podobě rostoucí zuřivosti. Naplnění tohoto indikátoru pro vašeho simíka znamená nekontrolovatelnou proměnu v jeho vlčí formu, a to se pak můžete těšit na vyděšené členy domácnosti, rozdrápanou sedačku, případně sežranou židli.

Když už jsme u toho stromu dovedností, tak je to právě jedna z věcí, která spojuje vlkodlaky, upíry a kouzelníky. Stejně tak postup v ranku funguje totožným způsobem. Čím více váš simík provádí činnosti spojené s jeho nadpřirozenou náturou, tim rychleji získává zkušenosti a body, které pak můžete využít v již zmíněném výběru dovedností. U kouzelníka je toto spjato i s tím, jaká kouzla se může naučit. U upíra k tomu musíte při každém postupu na nový rank navíc vybírat i negativní vlastnosti, protože i nesmrtelnost má své mouchy. Během hraní za všechny tyto tři nadpřirozené bytosti jsem pozorovala, že pokud chcete hrát za hodného souseda upíra, tak váš postup na další rank bude opravdu hodně pomalý. Oproti tomu hraní za upíra vysávajícího sousedy na potkání nebo za vlkodlaka či kouzelníka jde jako po másle.

Vlkodlak měl postup o něco rychlejší. Hodně tomu pomohlo hledání pokladů a fakt, že jsem se úplně vykašlala na kontrolu jeho zuřivosti a zaměřila se přímo na vlkodlačí činnosti, jako je lov, vytí všude možně – hlavně u sousedů na zahradě – a ničení veřejného majetku, protože přece si nebudu doma drápat vlastní gauč. Kouzelník to s možností experimentování s kotlíkem a využívání již naučených kouzel má ze všech tří nejjednodušší, a tak se velmistrem magie můžete stát poměrně rychle.

Rychlému postupu mohou velmi dobře pomoci aspirace spojené s každou z těchto tří nadpřirozených bytostí. S vlkodlaky máte možnost vyzkoušet nejprve jednu aspiraci s názvem Vlkodlak začátečník a po jejím dokončení se vám odemknou čtyři skryté možnosti, jak můžete pokračovat dál. Na výběr je dát se cestou Vlka samotáře, nebo se stát členem smečky a s tím spojené další dvě. Poslední z nich je Hledač léku, což mluví samo o sobě a není třeba dále vysvětlovat.

Dalším spojujícím bodem je nový svět. Upíři mají své Forgotten Hollow, kde nikdy nevychází slunce. Kouzelníci zase mají Glimmerbrook, kde se nachází tajný portál do kouzelnické říše – místy nápadně připomínající prostředí Harryho Pottera. Ani vlkodlaci nezaostávají a mají taktéž své vlastní městečko uprostřed lesů ve staré dřevařské oblasti s příhodným názvem Moonwood Mill. Jedná se o jedno velké sousedství s pěti pozemky, což je opět podobné jako u Upírů a Řiše kouzel. Společně s tímto světem přišlo i kupodivu poměrně rozmanité množství oblečení a objektů do režimu stavby, které perfektně odráží celkové téma.

V novém světě narazíte hned na několik nových NPC simíků a můžu vám zaručit, že nepochybně všichni jsou vlkodlaci. Jsou rozděleni do dvou úplně odlišných smeček se zaměřením na jiné aspekty vlkodlačí formy a nátury. Jedni se snaží žít v míru se všemi simíky a v souznění s přírodou, zaměření na svou vnitřní kontrolu. Druhou smečku tvoří mladí vlkodlaci, kteří touží hlavně po tom ukázat svoji sílu světu, a jsou to tak trošku rebelové. Přidání se do jedné z těchto smeček vám odemkne přístup k dalším funkcím, jako je společný lov nebo komunitní místo smečky. Tam si lze v případě nouze doplnit potřeby, případně sehnat různé zajímavé předměty ve společném skladišti, jako je jídlo, knihy nebo třeba semínka.

Za zmínku rozhodně stojí i vzájemné interakce mezi upíry a vlkodlaky. Například pokud necháte upíra napít se vlkodlačí krve, získá negativní náladovku ,,Nechutné mokro po psech“ s popiskem, že je to naprosto nechutné, asi jako pít z psí misky. Obecně je mezi upírem a vlkodlakem poměrně těžké budovat kladný vztah, ale jde to. A to dokonce i na romantické úrovni, protože proč mít normální simíky, když můžete mít upírku s vlkodlakem a těšit se, co se vám to narodí za děti? Vlastně je to celkem jednoduché. Budou to buď upíři, nebo vlkodlaci. Na hybridy se v The Sims bohužel nehraje. Nebo snad bohudík?

Pokud bych tedy měla tyto tři bytosti porovnat mezi sebou, u mě co se propracovanosti týče jednoznačně stále vedou upíři. Gameplay za ně není z počátku vůbec jednoduchý, protože ještě nemáte výhody velmistra upírů, ale to se mi na tom líbí. Vlkodlaci si v tomto pořadníku jednoznačně stojí až na třetím místě. Nejen, že by tu byl ještě velký prostor pro zlepšení, hlavně co se vzhledu a interakcí týče, ale také je za ně hratelnost místy poněkud otravná. Je tomu tak obzvláště v momentě, kdy jsou ve fázi zuřivosti a většinu času jen nekontrolovaně běhají a dělají neplechu, kde se jim zrovna zachce. Děsí simíky, žerou a škrábou nábytek a hlavně… pořád a pořád vyjí.

Celkově si myslím, že je balíček co se týče obohacení hry takovým průměrem, a to hodnotím hlavně krásný svět odpovídající tématu balíčku. Nesmím zapomenout také na doplnění katalogu tvorby simíků a katalogu stavby o pár pěkných kousků, které budu s radostí využívat. Kladné je rozhodně i přidání aspektu vzájemné interakce mezi bytostmi, která těží z všem dobře známé nenávisti upírů a vlkodlaků vůči sobě. Na čem bohužel balíček pohořel, je hlavně vzhled vlkodlaků, což je celkem zásadní věc. Ten by bylo potřeba doladit ve všech ohledech. Především co se týče ženského modelu těla a více adekvátní úpravy vzhledu hlavy. Chceme totiž VLKodlaky a ne KOČKOdlaky! Za tým Indiana tedy balíček Vlkodlaci doporučuju na 5 bodů z 10 a pevně doufám, že se třeba v budoucnu dočkáme zlepšení, i když to asi bude trvat stejně dlouho jako jakékoliv jiné opravy.