Pokud jste vlastníky Nintendo Switch, jistě vám neunikla celkem mírumilovná střílečka SPLATOON 2. Ta se v mnoha ohledech poučila od svého předchůdce z Wii U. Arénová akce zaměřená na barvení co největší plochy získala mnohá ocenění a nyní přišel čas se zpětně ohlédnout na tuto hru i u Indiana.

Důvodů proč se vrátit k Splatoonu je víc, než jen dlouhotrvající podpora v podobě stále vycházejících DLC. Jde především o skvělý herní design, který drží hráče jak u multiplayeru, tak především u režimu pro jednoho hráče, který je prošpikován hádankami a zapeklitými souboji s bossy.

Jednoduchá pravidla, složitější ovládnout

Základní pravidla jsou jednoduchá: ať už budete hrát za jakoukoli postavu, všechny vlastní zbraň, kterou umí nějakým způsobem rozmazávat po okolí barvu. Protože se do barvy můžete i ponořit a díky tomu využívat extenzivní pohybový systém, budete chtít kombinovat vaší zbraň s různými bonusy, granáty a schopnostmi, které vaší barvu rozdistribuují ideálně po celé mapě.

Postupně si otevřete možnosti mít kromě jednoduché pistolky i váleček, ale i odstřelovací pušku nebo obrovské bomby. Otevřít si můžete také různé kosmetické doplňky, které doplní váš styl. A ke každému oblečku si rovněž přidáte jeden ze čtyř dočasných efektů – je to sranda hlavně z toho důvodu, že tím vytváříte unikátní kombinace. Každý hráč má tak možnost v multiplayerovém matchi mít proti sobě skutečně celou řadu různých schopností. To oceníte především po tom, co skončí přibližně 6 hodinová kampaň a vy se rozhodnete ponořit do online arény.

Jeden z módů je TURF WAR pro 8 hráčů. Na každé straně barvy stojí 4 hráči a jejich cílem je zabrat největší procentuální plochu během tří minut. Kromě Turf War, je k dispozici i žebříčková liga – kde najdete módy jako Tower Control nebo SplatZone. I když všechny úrovně působí podobně, díky různým úkolům a spoluhráčům jsem nezažil dvakrát stejný zápas, což mě osobně dokázalo držet u hry řadu hodin.

Salmon Run je zvláštní režim na bázi Tower Defense

Poté je zde kooperativní Salmon Run, který připomíná barevný mód na tower defense. Což o to, všechny ty módy a vylepšení jsou super – přesto si budete několik hodin zvykat na zvláštní motion control. Nejdřív se mu bráníte, později se na něj navyknete a uplně naposledy se smíříte s tím, že to lepší už nebude.

Když jsou potřeba dělat velké úhybné manévry, tak je občas kamera hodně nepříjemná. Stejně tak matchmaking, byť je hráčů stále dost a připojíte se do hry snadno, vyhledávání spoluhráčů trvá nesnesitelně dlouho. Některé módy pak lze hrát jen v určité dny a hodiny, což je ještě víc na hlavu. Jakože myšlenka rotací map je hezká, ale dost nepříjemná, když si chcete zahrát s přáteli zrovna teď. Ale to je prostě Nintendo.

Každopádně je Splatoon 2 skvělým pokračováním, který by neměl chybět v knihovně všem, kdo touží po dobré a vlastně celkem mírumilovné střílečce na Nintendo Switch. Zahrát si jí můžete i v rodině – jak kooperativně, tak kompetitivně.