Hledáte rychlou akční zábavu, u které není potřeba přemýšlet? Toužíte prostě profrčet mapu, sesbírat co vidíte a vítězoslavně oslavit svůj úspěch? Tak přesně to zažijete v Pepper Grinder. Ten vám nabídne několik příjemných hodin zábavy, při kterých si vyrvete všechny vlasy, rozbijete ovladač a pravděpodobně přijdete i o poslední zbytky nervů, které vám ještě zbyly. Tedy pokud chcete všechno splnit dokonale. A pokud ne, tak se pojďte podívat na to, proč byste si měli chtít zahrát tuhle šílenost.

Pepper Grinder je naprosto skvělý v tom, že si nehraje na něco, čím není. Příběh tady nehledejte, jelikož jediné, co potřebujete vědět, se dozvíte hned v úvodu. Vaše postavička Pepper ztroskotá na ostrově, neznámé příšerky ji okradou o bohatství a vaším cílem je vše získat zpět. Nic složitého. Samotná hra má příjemnou roztomilou 16bitovou grafiku, krásnou hudbu do pozadí a hratelnost, která vás bude na těch několik málo hodin bavit. Tenhle kousek patří do kategorie klasických 2D skákaček, přičemž je tady jeden velký podstatný rozdíl. Vaše postavička má obří vrták, kterým rozráží zemi, vodu i led jako nic. Má to ale jeden háček. Jakmile se v něčem budete vrtat, nejde to zastavit. A přesně tady je ta část, která vám dá nejen pořádnou výzvu, ale způsobí i pár vrásek.

Hlavním cílem je se vždy dostat na konec každé úrovně. Mezitím ale potkáte kupu nepřátel, kteří se buď norují zemí za vámi, střílí po vás šípy nebo prostě jen existují a snaží se vás rafnout. Když už se tedy naučíte, jak zdejší potvory zneškodnit, přichází druhý úkol. A to posbírat všechny schované zlaté mince. Ty využijete na nákup bonusových úrovní nebo kosmetických úprav. A ta pravá výzva? Ta spočívá v sesbírání absolutně všech diamantů, pro splnění úrovně na sto procent. Některé se odemknou v případě splnění různých podmínek, jako je vysbírání všech drahokamů v dané oblasti, rozbití každé vázy anebo se může jednat o odvážný skok do vroucího kotle. Důležité je ale najít všechny mince, najít každý tuřín nebo prostě jen přežít.

Samozřejmě se nejedná o procházku růžovým sadem. Jednotlivé úrovně jsou stylizované do různých prostředí. Některé se odehrávají na písečné pláži protkané jeskynními systémy, další stoupají vzhůru až ke vzducholodím a jiné vás vezmou až na zmrzlé vrcholky ledovců skrze zamrzlé vody. A jestli vám je to málo, tak nezapomeňte navštívit pekelnou kuchyň, kde krom lávy najdete i pěkně velké kotlíky. A kdo ví, třeba v nich ulovíte nějakou tu mňamku. Koneckonců, ačkoliv se to nezdá, tahle hra je nabušená různými easter eggy a velmi vtipnými animovanými sekvencemi.

Dalšími skvělým osvěžením jsou různé logické mechanismy. Ať už se jedná o otevírání zábran, využití nepřátel k vyššímu skoku nebo jen použití háku pro poposkočení správným směrem. Jen je škoda, že podobných mechanik zde nenajdeme o kapku více. Velmi rychle najdete určitý patern a následně jednotlivá vylepšení ztrácí kouzlo a upadáte do stereotypu.

Příjemným zpestřením jsou bonusová kola, která jsou zábavná díky snadnému postupu, ale pro kompletní splnění zde několik minut necháte. Nejsou náročné na proběhnutí, ale většinou se zde děje několik věcí naráz a vy ani nevíte kam dřív koukat. Než se nadějete, jste najednou na konci s pocitem, že byste si tenhle zážitek měli zajet ještě jednou a pořádně si ho vychutnat. Na každé mapě najdete minimálně jednu takovou úroveň, kterou je ale potřeba odemknout u obchodníka. Opominout nesmíme ani různé bosse, kteří mají své speciální útoky a dostat se jim na kobylku je občas pěkná dřina. Hlavně pokud skončíte u obří svinky, která leze i po stropě a vy nemáte moc možností kam se zavrtat. Ne že by to k něčemu bylo, jelikož ten padouch, co tu svinku řídí dokáže střílet i skrz zem. Nic ale, co by se nedalo splnit během pár pokusů. A několika rozbitých ovladačů.

Pokud tedy hledáte příjemnou oddechovku, u které prostě chcete vypnout, nepřemýšlet a užít si příjemný pocit uspokojení při dokončení úrovně, Pepper Grinder je přesně pro vás. Tedy pokud se nebudete snažit dosáhnout perfektních průchodů na 100 %. Celou hru lze zhltnout za příjemné 4 hodinky, a pokud chcete splnit všechny výzvy zabere to přibližně tak 10 hodin. Během průchodu vás bude doprovázet akční chytlavá hudba, která se lehce mění v závislosti na prostředí, ale to je tak všechno. Sem tam uslyšíte nějaké vyděšené zvuky obyvatelů tohoto světa, sem tam zavrčení, rozbití beden, cinknutí diamantu a… To je vše.

Upřímně si myslím, že by titulu Pepper Grinder slušelo o něco více obsahu, jelikož se jedná o návykovou záležitost. Hlavně pokud nelpíte na naprosto dokonalém splnění každé úrovně. Pak skutečně projdete jednotlivé mapy jako nic. Vše záleží jen na tom, jak mistrovsky se dokážete sžít s vaším vrtákem. Občas totiž ona závistivá touha mít úplně vše (i ten praštěný tuřín, který je vám úplně k ničemu) promění v boj s větrnými mlýny.