Připojte se do světa Pokémonů, a utvořte nejlepší záchranářský tým na světě! Čeká vás nespočet dungeonů, zpřátelených Pokémonů, evolucí, a mnoho naštvaných záporáků, kterým jste pokazili den.

Pokémon Mystery Dungeon DX je turn-based RPG, které kombinuje 2 verze 15 let staré stejnojmenné hry, a převádí je do moderního kabátu se vším všudy. Například nová malebná grafika, která je tentokrát ve 3D, nebo třeba hromada nových Pokémonů z novějších generací.

Základ hry je samozřejmě identický s předchozí verzí. Jste člověk, co se jednoho dne probudil ve světě Pokémonů. Zatímco pomalu odhalujete, co za touto proměnou stojí, zachraňujete ostatní Pokémony v nouzi v různých dungeonech. Každý den se můžete procházet po náměstí, kde si můžete nakoupit zásoby na výpravy, nebo můžete navštívit místní nástěnku pro nasbírání nových questů. Poté se už můžete vypravit do různých dungeonů, které se vždy skládají z několika pater, do kterých vede jedno schodiště.

Pohyb i souboje probíhají v tazích, ale nečekáte na žádné přehrání animace a podobně. Zkrátka uděláte rychlý pohyb nebo útok, a to samé ihned nepřítel. Zezačátku hry máte při sobě pouze svého parťáka, který vás v tomto světě Pokémonů našel. Zanedlouho poté ale už budete moct rekrutovat nové Pokémony, vylepšovat jim schopnosti, a narozdíl od původní verze si je můžete i pojmenovat. Všechny rekruty pak ubytujete do patřičných lokací, kde mají správné podmínky pro přežití. Další výhoda nad původní verzí je, že kromě čtyř parťáků, které si můžete vzít s sebou, můžete v dungeonech také narazit na nepřátele, kteří to vzdají a budou se k vám chtít po dobu dungeonu přidat. Můžete za sebou takto táhnout i deset společníků. Místy tato možnost dělá hru až moc jednoduchou, ale volba je čistě na vás. Postupem času budete sbírat levely, učit se nové útoky, objevovat nové typy dungeonů, a podobně. Hra má i menší online prvek - pokud zemřete v dungeonu, můžete být zachráněni nejen počítačem, ale i ostatními hráči na světě.

Tento remake ale se změnami navíc nekončí. Pokud by vám někdy přišlo cestování po dungeonu zdlouhavé, máte možnost zapnout auto-pilota, který sám uváží, kam jít, a zastaví se pokaždé, když narazíte na nepřítele. A aby toho nebylo málo, hra přináší další zjednodušení ve formě univerzálního tlačítka na boj. V originálech jste museli, tak jak je u Pokémon her zvykem, vybrat jeden ze čtyř útoků, podle toho, co se hodí. Pokud se vám ale nechce, v tomto remaku máte možnost zkrátka mačkat jedno a to samé tlačítko dokola, a hra usoudí sama, co se proti nepříteli hodí nejvíce. Auto-pilot i auto-boj jsou ale plně dobrovolné, a hra vás vůbec nenutí je používat.

Grafické zpracování je tentokrát ve 3D místo 2D spritů v původní verzi, a opravdu se povedlo.I výkonnostně hra nezklamala a framerate nikdy neklesl. Co se týče hudby, Pokémon Mystery Dungeon překypuje úžasnými skladbami, ze kterých většina byla remasterovaná z původních dílů. Každý dungeon i příběhová situace má vlastní skladbu.

Ve shrnutí tento remake přináší to nejlepší z původních dílů, zatímco přidává skvělou 3D podobu, úžasně remasterovaný soundtrack, a pár příjemností navíc. Za tým Indiana si hra odnáší 9 z 10.