Pokémoni jsou tu s námi již léta letoucí. Ať už v seriálové, filmové nebo herní podobě. Z této značky se od roku 1996 postupně vyklubala kultovka a dnes už není ani moc lidí, co by neznalo alespoň jednoho Pokémona. První celosvětově vydané hry s Pokémony, tedy Pokémon Red & Blue, bylo možné hrát na nejstarším Gameboyi. Je tedy zcela logické, že za nějakou dobu začaly paralelně s novými díly vycházet i remaky, které mají za cíl přinést kouzlo starých dílů na moderní platformy. Ať už pro nové hráče nebo skalní fanoušky. Měli jsme tu již tři velké remaky a dalo by se říct, že dokonce už jeden remake remaku, tedy Let’s Go Pikachu! Momentálně se nacházíme v osmé generaci Pokémon her, která má zároveň za cíl přinést čtvrtou generaci na Nintendo Switch. A to za použití moderního enginu hry Pokémon Sword a Shield. Diamond & Pearl teď tedy můžeme uvítat v novém provedení s názvem Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl.

Pokémon Diamond & Pearl se původně objevilo na přenosné konzoli Nintendo DS v roce 2006. Tak jako v každé generaci se ve skutečnosti jedná o dvě hry, které jsou ale v podstatě téměř stejné až na pár rozdílů v dialozích a v Pokémonech, které můžete chytit. Brilliant Diamond & Shining Pearl jednoduše berou vše z původních vydání a dodávají několik extra úprav pro zmodernizování a příjemnější hraní 15 let starého základu. Jestli jsou všechny změny vítány je už ale druhá věc. Pojďme ale ještě chvíli zpátky. Tento díl reprezentuje čtvrtou generací série a počet Pokémonů narostl o 107. Celkově tedy v době čtvrté generace existovalo neskutečných 493 Pokémonů. Jen pro zajímavost – dnes už jich existuje 898. Osobně nám při hraní remaku přišlo příjemné mít na krku pouze polovinu Pokémonů a zavzpomínat si na pár klasik.

Ocitáte se v regionu zvaném Sinnoh. Jedná se o pestré souostroví, na kterém si žije hromada Pokémonů včetně 107 zmiňovaných nových druhů. Vašim ultimátním cílem je, jak tomu tak nevyhnutelně bývá v každém díle, chytit je všechny. Stejně tak i volba prvního Pokémona je takřka stejná – máte na výběr mezi ohnivým, vodním nebo travním typem. Po cestě skrz Sinnoh budete muset mimo splnění ultimátního úkolu také muset porazit osm gym leaderů ve městech. Tito trenéři vám poté dají odznak ve znamení jejich porážky. A aby toho nebylo málo, často vám v cestě budou stát noví záporaci. V minulých regionech to byl Team Aqua, Team Magma a legendární Rakeťáci. Tentokrát je to Team Galactic. Tedy… dalo by se říct, že Galaxáci.

Průběh hrou je víceméně nezměněn od originálu, ale přináší hned několik změn z modernějších her. Jedna z nejdůležitějších změn je fakt, že už nepotřebujete mít přímo v týmu Pokémona, který umí HMs, tedy skryté schopnosti. Abyste se totiž dostali skrz některé překážky ve hře, potřebovali jste původně naučit svého Pokémona tento skrytý pohyb a ten tím pádem musel ztratit jeden z jeho čtyř útoků. Stávalo se tak, že hráči měli s sebou jednoho zbytečného Pokémona, který uměl jen skryté pohyby. Teď pouze potřebujete najít dané HM a můžete je libovolně používat ve světě. Další změna s velkým dopadem je fakt, že zkušenostní body nedostává pouze aktivní Pokémon, který vyhrál souboj, ale celý šestičlenný tým. Tato volba nejspíš vzešla z toho, že novodobé díly to už taky takto dělají. Bohužel mi ale často přišlo, že to zcela rozbíjí rovnováhu původního dílu. Tam, kde jsem musel původně opatrně taktizovat a vybírat si s jakými Pokémony půjdu do souboje, teď pouze jdu kupředu jako buldozer a ani se nezaobírám dobrovolnými souboji mezi městy. Tento takzvaný XP share se navíc ani nedá vypnout, takže se hra stala zkrátka značně jednodušší. Poté přichází několik dalších příjemných změn, jako třeba možnost si upravit svou postavu a obléct si něco nového, automatický systém ukládání anebo stylová rytmická soutěž v tom, který Pokémon je nejšarmantnější.

Grafické předělání do nového vzhledu je převážně velice dobře provedeno. Jen nám občas přišlo, že některé věci by mohly vypadat trochu lépe na to, že se jedná o letošní remake. Pro postavy ve světě si remake zvolil jednoduchý chibi styl, což by nebyl takový problém, kdyby všichni neměli jeden naprosto dutý výraz bez žádné změny. Příběhové sekvence jsou tím pádem naprosto bezduché a klíčové postavy na vás jen tupě zírají bez žádné emoce. V soubojích přitom postavy vypadají naprosto jinak. Jsou více ve stylu Pokémon Swordu a mají plynulé animace i výraz v obličeji. Mimo tuto nekonzistenci je ale grafika pěkná a silně připomíná Let’s Go Pikachu.

Zvukové provedení je na druhou stranu naprosto vynikající. Atmosféra některých písniček vás naprosto vnese do hry. Je obzvláště obdivuhodné, jak se skladatelům povedlo některé velice elektronicky znějící Nintendo DS skladby přenést do orchestrální podoby. A pro ty, kterým by nové skladby snad vadily, je k dispozici předmět, který změní všechny skladby na jejich DS verzi

Co se týče síťových funkcí, vše z DS verze bylo úspěšně přemostěno i sem. Máte tedy možnost soupeřit on-line s ostatními hráči, a dokonce s nimi i obchodovat a měnit Pokémony.

Celou hrou jsme prosvištěli za zhruba 18 hodin a to ještě máme co dohánět v globálním PokéDexu. Během hraní jsme občas narazili na pár zvukových i grafických chyb a bohužel i na několik míst, kde se dá nadobro zaseknout a nezbývá nic jiného, než nahrát záložní save. Tyto softlocky zatím nebyly opravené, ale snad brzy budou.

Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl jsou pěkné předělávky, které rozhodně splnily to, co měly za cíl. Pokud jste tuto generaci Pokémonů nikdy nehráli, rozhodně si hru užijete a třeba pak zkusíte i jiné díly – je opravdu z čeho vybírat. Naopak pokud jste původní díl již hráli, tak i přesto, že tu není nic vyloženě revolučního oproti původním dílům, je tu to staré kouzlo stále znát. A nějaká ta překvapení pro vás hra bude mít i tak. Za tým Indiana si hra odnáší doporučení na 8 bodů z 10.