Jaro je tady a přináší nám nejeden sport, v našich končinách ne tolik známý, natož oblíbený. Ale v Americe je to jeden z jejich nejoblíbenějších, řeč je zde o Baseballu. Bohužel málo kdo z nás bude znát taková jména jako José Ramírez, Nolan Arenado či Mike Trout. Nic si z toho nedělejte, taky jsem je ještě donedávna neznal. Díky této hře nejen že budete moci hrát za ně, budete mít možnost vytvořit si vlastní postavu a stát se třeba jejich spoluhráčem a časem se dostat do síně slávy, stejně tak jako k tomu mají nakročeno oni.

Vše co můžete od sportovní hry chtít

Člověk by si mohl říct baseball, takže budu dělat pořád to samé, docela nuda. A ono jo, ale vlastně ne. MLB The Show 19 je prošpikovaná různými herními styly, strategiemi, výborně zvládnutou hratelností a vším, co byste od sportovní hry chtěli. Když spustíte hru, dostanete na výběr z několika herních modů. Můžete si zvolit mezi "Březen až Říjen", což je zkrácená verze jednoho roku sezóny, karierním módem, Diamond dynasty, Franchise, momenty... no je toho hodně a mě nezbývá nic jiného než vám každý mód představit.

Začneme klasikou kariérou, která je tu pod názvem Road to show. Zde si vytvoříte vlastní postavu. Úprava postavy je nabízí mnoho možností, dokonce tolik, že když u ní strávíte dostatek času, může se vám povést, že postava bude alespoň lehce podobná vám. Zvolíte si svojí pozici, jestli budete chtít být nadhazovač, chytač, v poli nebo na pálce. Nutno ale upozornit, že co si zvolíte na začátku, vám zůstane po celou dobu kariéry a už to jednoduše nezměníte. Jakmile máte vše hotovo, nezačíná klasická hra, ale spíše vaše velké RPG. Během hraní neustále dostáváte výzvy od trenéra. Musíte posilovat, udržovat přátelské vztahy se spoluhráči, a to vše se následně odráží v tom, jak si povedete na trávníku. Každá komunikace, posilování vám nejenom, že zvyšuje předem určené body, ale kromě toho vylepšuje i jednu z klíčových vlastností vašeho charakteru. Nalezneme zde totiž strom rozdělený na 4 části: kapitán, srdce a duše, doslovně přeloženo samorost a svítící tyč. Každá část tohoto stromu je rozdělena do 3 úrovní a jde o pasivní schopnosti, kterými ovlivňujete své spoluhráče. Například aby dělali méně chyb, přesnější přihrávky nebo aby nedovolili ukrást metu.

Kariérní mód nabízí opravdu hodně zábavy, ale zároveň i zklamání. Když například váš vysněný klub vás za opravdu dobré výkony odmění tím, že vás přeřadí do jiného teamu, kde musíte opět dokázat, že jste jednička a vaším cílem je hrát v MLB, a ne ve druhém nebo třetím teamu. Vaším cílem tedy není jen vyhrávat každý zápas, ale udržovat si se všemi kladné vztahy, poslouchat trenéra, získávat sponzory a občas si i dupnout o lepší smlouvu za víc peněz.

I komentář se povedl

Když už se konečně dostanete na trávník a vidíte plný stadion, do toho velice povedené vstupy komentátorů, zhostí se vás povinnost podávat ty nejlepší výkony. Dobře, jste toho ale schopni?Odpověď je jednoduchá - ano. Hratelnost je velice příjemná, dokonce si můžete vybrat mezi čtyřmi různými styly nadhazování, třemi různými styly pohybu v poli a takhle bych mohl pokračovat. Zkrátka vše si můžete nastavit tak, aby vám to bylo jednoduše příjemné.Jediné, co bych lehce vytkl je občasný první pohyb hráče, kterého ovládáte. Je totiž dost kostrbatý. Jako kdyby se snažil dostat do předem připravené animace. Naštěstí můžeme říci, že po pár hodinách hraní na tuto maličkost naprosto zapomenete.

Ke grafice není co vytknout

Po grafické stránce nemáme vyloženě, co vytknout. Stadiony, hráči, publikum, vše je krásně vymodelováno a dokáže vám navodit tu správnou atmosféru, přesně takovou jako kdybyste na tom stadionu opravdu stáli vy. A propadů FPS si při hraní nevšimnete, protože jsou tak malé nebo rychlé, že to neovlivní výsledek daného úkonu.

Potom, co vás ale už omrzí odehrát každý zápas z kalendáře sezóny, máte možnost udělat simulaci daného období.  Z vlastní zkušenosti úplně nedoporučuji jí dělat často. Vede to k tomu, že váš team nemá takové výsledky, a i na vás potom trenér kouká mezi prsty. Takže i kdybyste chtěli hrát, sedíte na lavičce a do výsledku zápasu vůbec nezasáhnete. Nezapomeňte, že na každém zápase může být scout z jiného teamu, a to je vždy šance pro vás, abyste se dostali za lepších podmínek do jiného teamu. A tím i vlastně blíže k vašemu vysněnému cíli.

Pokud by byl ale na vás road the show kalendář moc dlouhý, do hry přibyl i mód pod názvem březen až říjen. Zde je vaším cílem vyhrát daný ročník. Zvolíte team, se kterým toho budete chtít dosáhnout, které tu jsou rozděleny do čtyř skupin od favoritů po outsidery. Vše se ale bude muset obejít bez vaší vlastní postavy. Na druhou stranu, užijete si zde všechny pozice, od nadhazovače po odpalování.

Pokud jste velký fanoušek baseballu a opravdu jste mu propadli, mód Franchise je přesně pro vás. Zde dostanete na starosti team, který si vyberete, jako správný manažer a budete rozhodovat.. no, vlastně úplně o všem. Od draftování, smluv, vyhazování, prostě úplně o všem. Víc vám o tom ale neřeknu, protože kdybych se to vše měl naučit, jako amatér znalý baseballu, tahle recenze by nikdy nevyšla.

Nemusíte hrát sami

No dobře, pojďme trochu dál od těch kampaní. Pokud vás už omrzí singlplayer mody, je tu pro vás Diamond dynasty. Ovšem jen za předpokladu že jste předplatitelem PS plus. Jinak vás to do multiplayeru nepustí. Zde nastává ta největší výzva, jelikož se utkáváte s reálnými soupeři, jak jsme u sportovních her zvyklí. Ale pro mě to bylo spíše frustrující než zábavné, takže honem rychle jsem šel zpátky do kariéry, kde jsem byl za hvězdu anebo si vyzkoušel poslední hlavní mód.

Momenty, jak lépe nazvat zlomové, významné okamžiky života a hry. Zkrátka vždy se vžijete do role určitého teamu nebo hráče. Pokud uspějete, získáte balíček sběratelských kartiček, ve kterých se ukrývají stadiony, vybavení pro vaši postavu, hráči, prostě vše, co by se vám mohlo hodit jak v kariéře, tak v online modu.

The show 19 je prvotřídní sportovní hrou, která zabaví na dlouhé hodiny. Ať v kampani nebo v dalších modech, ve sbírání kartiček a obchodování s nimi. Sony představilo velice solidně pojatou hru, o kterou by měl zavadit i ten, který se do teď sportovním hrám vyhýbal. Doplněno o stále aktivní aktualizace výzev a dalšího obsahu. Prostě nám nedává jinou možnost, než hře za team Indiana udělit 9 z 10 možných.

Takže tleskáme, snad jen další díl nebude strikeout.