Není to zase tak dávno, co na Nintendo Switch přistál nový díl série Mario Party. Jednalo se také o první díl, který vybočil z tradičního číslování. Takže místo Mario Party 11 se nám na Switchi objevila hra Super Mario Party. Díky novým ovladačům, tedy Joy-Conům, nabrala hratelnost jinou úroveň a aktivity, které byly doteď jen o mačkání tlačítek, se obohatily o gyroskopický pohyb a haptické vibrace. Jednalo se opravdu o solidní díl série a mnozí fanoušci doufali, že Nintendo jednoho dne vydá nějaký obsahový dodatek – ať už zdarma nebo jako placené DLC. Prostor pro nové deskové mapy, minihry nebo další aktivity byl velký a byl by rozhodně vítán. O tři roky později jsme se konečně dočkali… I když... ne tak docela. Místo dodatku nám Nintendo nadělilo samostatnou hru za plnou cenu zvanou Mario Party Superstars. Nejde ale technicky ani o nový obsah. Tento díl má za cíl jedinou věc. Vzít 100 nejlepších miniher ze všech předešlých Mario Party dílů, k tomu pět známých hracích ploch a… to je v podstatě všechno. Nic víc, nic míň. Tedy ještě když už je rok 2021, tak Mario Party Superstars samozřejmě obsahuje i online multiplayer.

Mario Party Superstars bylo zničehonic oznámeno pár měsíců před vydáním na Nintendo Directu a mnohé hráče toto oznámení nechalo zmatené. Nintendo tímto udělalo pomyslnou tečku za potenciálními dodatky pro Super Mario Party a nabízí ohezkanou kompilaci již existujících miniher jako nový titul. Superstars se nese ve stejném duchu jako všechny ostatní díly. Máte na výběr volně hrát všech sto zmiňovaných miniher s přáteli nebo se můžete vydat na tradiční Mario Party deskohraní. K dispozici máte pouhých pět map, které jsou ještě k tomu jenom z prvních dvou dílů série, kterým už je mimochodem dvacet let. Hra těmto pěti mapám přiděluje pět stupňů obtížnosti podle komplexity a velikosti mapy. Podíváte se třeba na narozeninový dort princezny Peach, vesmírnou stanici nebo třeba do strašidelného lesa. Pravidla hry jsou také převážně stejná jako v každém díle včetně nejnovějšího Super Mario Party.

DIETNÍ VERZE MARIO PARTY

Výběr postav, se kterými se můžete pustit do deskovek, od posledního dílu řádně ubylo. Místo dvaceti tu máte pouhých deset a nekoná se ani žádné odemykání za herní úspěchy. Je zkrátka škoda, že na to, jak měl tento díl oslavit minulost série, se celá hra točí převážně kolem prvních tří dílů. I minihry na tomto utrpěly. První tři Mario Party díly této kompilaci daly šedesát miniher. O zbývajících čtyřicet se pere dalších osm dílů, od každého průměrně pět miniher. Deskových map mohlo být také více, když tu máme jedenáct hlavních dílů série a hra má pouze pět map a ještě k tomu ze tří prvních Mario Party her.

Pokud ale pomineme absenci obsahu, jedná se o pěknou nostalgickou kompilaci nebo o pěkné představení kořenů série novým hráčům. Dozajista se alespoň budete cítit, že hrajete silně odlišné minihry na rozdíl od Super Mario Party, protože v tom díle šlo převážně o hrátky s gyroskopem. Mario Party Superstars je plné klasických her, kde jste potřebovali jen tlačítka na sto způsobů. Paradoxně jde tím pádem o příjemné zpestření. Navíc je teď možné díky absenci gyroskopických hrátek použít i Pro Controller, což mnoha hráčům v minulém díle chybělo.

Všechny zmiňované nedostatky jsou ale jen stížnosti na chybějící věci. To, co ve hře je, dokáže pořádně zabavit. Hratelnost se celkově příjemně liší od minulého dílu a ti, co jej hráli, se budou každou chvilku přijemně udivovat, že něco funguje jinak než předtím. Pokud bychom měli stručně popsat, jak se dva poslední díly liší, bylo by to určitě to, že Mario Party Superstars je mnohem méně náhodné. Mnohem více involvuje hráče do voleb, co se dějí během tahů. Začíná to už tím, že před začátkem hry máte k dispozici pár nastavení, která by určitě ocenila hromada lidí v minulém díle. Jedná se například o možnost vypnutí získávání náhodných hvězd na konci celé hry. Často se stávalo, že ať už se hráči snažili sebevíc, na konci mohl ten největší smolař dostat z milosti hromádku hvězd a otočit tím celé výsledky naruby. Dále se dá vypnout celá fáze miniherní nápovědy, kde máte šanci si vyzkoušet, co je po vás chtěno, pak odsouhlasíte, že chcete jít naostro a až poté je minihra. Ale absolvovat to naprosto pokaždé může lézt trochu na nervy. Na rozhodnutí hráčů záleží více i ve hře samotné. Na každé deskovce máte hned několik možností, jak úmyslně změnit mapu a zmařit tak protihráčům úmysly. Můžete třeba obsadit políčko ve stylu Monopoly a vybírat peníze nebo hvězdy kdykoliv, kdy protihráč skončí na tomto políčku. Nebo si můžete zakoupit píšťalku, která při použití přesune aktuální lokaci hvězdy. A nebo je tu naopak jedna mapa, kde se hvězda za celou hru ani jednou nepohne. Zkrátka jsme měli při hraní Mario Party Superstars pocit, že výhra je mnohem více na nás, a mnohem méně na náhodných neférových jevech – a to je jedno obrovské plus. Náhodnost je také eliminována tím, že už tu nejsou unikátní kostky pro každou postavu, kde jste mohli mít třeba třikrát nulu a třikrát šestku - je ale škoda, že jsou zcela pryč. Mohla to být další nastavitelná volba.

Když není váš tah, můžete vyjadřovat své emoce přímo ve hře za pomocí nálepek, které se objeví na obrazovce. I v online módu tedy můžete alespoň skrz tyto jednoduché zprávy vykomunikovat svůj vztek, radost nebo závist. Za každou dohranou hru dostanete mince, za které si poté můžete koupit další nálepky. Mario Party Superstars chce i lehce zahrát na nostalgickou vlnu, a tak zahrnuje původní písničky z předešlých dílů, ale v modernějším provedení. V nastavení máte pak volbu vybrat si u každé písničky, zda chcete slyšet při hraní originál, nebo remaster.

Ve shrnutí je Mario Party Superstars zábavná kompilace a dobrý díl, který ale bohužel mohl udělat o tolik více. Obzvláště se svou cenovkou. Za tým Indiana si hra odnáší doporučení na 7 z 10.