Recenze · The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom · v sobotu 8. 2. 2025 15:00
Konečně v roli princezny Zeldy - recenze The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Už od samotného vzniku série The Legend of Zelda je naprosto normální, že si hráči pletou, za koho vlastně hrají. V názvu hry je Zelda a já jsem přece ta legenda, ne? A kdo že je vlastně ten Link?
Podobným způsobem reaguje na tuto sérii opravdu nespočet hráčů. A už je z toho takový ohraný vtip. Stačilo pouhých 31 let na to, aby se Nintendo konečně rozhodlo obtočit nový díl pouze a jenom kolem princezny Zeldy. Náš chrabrý Hylian Link se totiž při miliontém konfliktu s Ganonem nechal polapit do jiné dimenze, ale ještě než zcela zmizel, stihnul vysvobodit Zeldu. Ganon sice vyšuměl společně s Linkem, ale natropil po celém království obrovskou paseku. Trhliny do temné dimenze se rozléhají kam oko dohlédne a propadá se do nich čím dál více nevinných lidí. Tyto trhliny navíc vypouští do našeho světa jen samé zlo. Proto se k potížím Zeldy přidává i fakt, že samotnému králi Hyrulu byla omámena mysl a královstvím zazněl nový příkaz – zatknout princeznu Zeldu za každou cenu! S níse tedy neostýchavě pouštíte do záchrany celého království na vlastní pěst. Tedy ne tak úplně. Zeldě se v nouzi zjeví malé roztomilé stvoření. Zářivá kouzelná víla zvaná Tri. Její vílí kamarádi se také ztratili v trhlinách, a tak spojíte síly k vysvobození všech. S její pomocí a propůjčenými schopnostmi se dokážete dostat z kdejaké šlamastiky.
Bojový repertoár princezny Zeldy je sice v sérii Smash Bros. vcelku pestrý, ale tady je situace trochu jiná. Naštěstí díky vaší zlatavé víle Tri můžete vytvářet několik kopií objektů i kreatur, se kterými jste se již alespoň jednou setkali. Vidíte tamten šutr? Jo, tak ten si můžete naklonovat a hodit ho po nepříteli. Potřebujete se dostat tam na ten kopec? Schody ze čtyř postelí to jistí. Možností je opravdu mnoho a vyblbnete se jak v porážení nepřátel, tak v řešení prostorových hádanek vyvoláváním různých entit. Kdyby vám ale i tak vážně chyběl Linkův meč a štít, máte možnost se převtělit do spirituálního Linka na pár vteřin, což se mnohdy náramně hodí při boss fightech.
Po celou dobu hraní všeobecně platí, že přibližovat se k trhlinám je naprosto vyloučeno. Jsou zde ale vyjímky, kde vniknete dovnitř, abyste zachránili kamarády vaší víly Tri. Skrze trhlinu na vás čeká temná nicota plná poletujících kusů Hyrulu a obtížných nepřátel. K tomu samozřejmě zdravá dávka prostorových hádanek.
Jádro tohoto dílu je velice věrné starým dobrým 2D Zelda hrám s pořádnými dungeony. Ocitáte se ve velice povědomé verzi Hyrule. Podobné rozložení i lokace jsme totiž mohli vidět v Link to the Past nebo Link Between Words, který měl mimochodem také celý děj obmotaný kolem temné dimenze a cestování mezi dvěma světy. Každý dungeon je naprosto unikátní a je to opravdu to nejtradičnější a nejlepší, co jsme si mohli přát. Do toho jsou samozřejmě zamíchané i vaše tvořivé schopnosti a mnoho hádanek má díky množství možných vytvořených entit hned několik řešení. Boss fighty jsou také o to pestřejší, jelikož ne vždy se na ně dá vyzrát pouze s mečem.
Postupem času budete dostávat další a další schopnosti, ale komplexita hádanek nám nikdy nepřišla obtížná. Ba naopak, právě kvůli zmíněné flexibilitě našich možností nám nikdy nepřišlo, že bychom dumali dlouho nad řešením. Jedna z velkých nových schopností je třeba možnost přesunout sebevíce těžký předmět, ale pouze pohybem Zeldy samotné. Kam se pohne ona, pohne se i třeba obrovský balvan stojící v cestě. Tato logika se dá i obrátit a můžete se pohybovat přesně tak, jak něco jiného ve světě. Můžete se tak například magicky přilepit k pavoukovi, vyděsit ho a nechat ho spolu s vámi vyšplhat na strop.
Pestrost hádanek je tedy opravdu přítomna ve velkém a i procházení se Hyrulem a nacházení vedlejších jeskyň s malou hádankou a odměnou je zábava. Po světě je navíc hned několik malých oblastí s vedlejšími úkoly za skvělé odměny, jako třeba delší přeměna do spirituálního Linka, více srdíček a tak dále. Podobně jako v dílech Breath of the Wild a Tears of the Kingdom, i tady můžete vařit. Namísto házení surovin do kotle si ale můžete udělat chutné smoothie, které vás rychle vyléčí nebo vám poskytne nějaké jiné posilnění.
Grafický i hudební styl se bez pochyby silně inspiroval titulem Link’s Awakening a této hře velice sluší. Grafické zpracování by bylo bezchybné, ale silně ho tahají dolů nekonzistentní snimky za vteřinu. A nejde pouze o jednu či dvě oblasti. Při průchodu světem je zcela normální, že se snímky propadnou na dno. Vykouzlení nových předmětů či nepřátel tomu navíc nedopomáhá.
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom nás zabavilo na zhruba dvacet skvělých hodin plných hádanek a potrhlého vytváření nepřeberného množství postelí. Skvělý twist ve hratelnosti i příběhu, na který stačilo počkat pouhých 31 let.
Verdikt
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom je skvělý titul, který přináší skvělý twist do série. Zábavné dungeony a mechaniky spolu s úžasnou hudbou a grafikou. Jen ty propady snímků.
Odznaky
- Skvělé dungeony
- Zábavný průzkum
- Propady snímků