Fort triumph – strategická tahovka od izraelských vývojářů, která se chvástá svojí inspirací a kombinací prvků z her XCOM a Heroes of Might and Magic kdekoliv jen může. A ačkoliv z toho po chvilce pročítání můžou začít bolet oči, člověk musí uznat, že tahle kombinace je při hraní fakt cítit a rozhodně tvoří zajímavý zážitek.

XCOM VE FANTAZIJNÍM SVĚTĚ HOMM

Se svojí nově vytvořenou partou hrdinných bojovníků se vydáváte do nebezpečného světa plnit úkoly a našetřit (či případně ukrást) nějaké ty zlaťáky. Vaším prvním úkolem bude pomoci při osvobození vesnice obležené gobliny, a tak se začnete posouvat po mapce ve snaze odkrýt co nejvíc té záhadné mlhy, která blokuje výhled, aniž by Vám došlo, že na každý den máte pouze určitý počet kroků. Po úvodní chybě se ale rychle vzpamatujete, prohledáte pár po cestě ležících kostlivců a vrhnete se na prvního čaroděje, co vám přijde pod ruku. A právě při souboji s ním objevíte, co přesně vývojáři mysleli tou kombinací XCOMu a HOMM – zatímco boje proti goblinům probíhají v podstatě stejně jako ty proti mimozemšťanům, hned po odkliknutí vítězné tabulky se znova objevíte v malebném světě, na kterém chybí pouze koník, který by vám pomáhal s jeho prohledáváním.

Jinými slovy Fort Triumph se dělí na dvě části. Zaprvé na samotné souboje, ve kterých je dáván velký důraz na využívání svého prostředí pomocí fyzických útoků. Na denní bázi tu budete na své nepřátele skopávat kameny, za kterými se skrývali, anebo přímo s nebohými gobliny hrát bowling. Zadruhé na prozkoumávání světa, který obsahuje krom náhodně ležících pokladů i pár farem, které vám po obsazení dodávají prostředky na vylepšování vaší pevnosti.

SKORO PERFEKTNÍ STRATEGIE PRO NOVÉ HRÁČE

Sebekrásněji to ale může znít, Fort Triumph rozhodně není hra pro každého. Silně nevyvážená obtížnost způsobí, že i když stojíte dva metry od nepřítele a máte 95% šanci ho zasáhnout, jednoduše se netrefíte. Jakmile potom jiný enemák přeběhne jediným pohybem celou mapu, aby se postavil vedle vás a dal vám vážně silnou šlupku, asi pochopíte, že to některé hráče rozhodí. Zvlášť když ve vaší partě jsou ze začátku tři hrdinové a hned v prvním boji jdete proti devíti.

Snížení obtížnosti tento problém samozřejmě vyřeší, ale na druhou stranu hru udělá skoro až moc lehkou. Čímž sice nepotěší zaryté hráče, ale rozhodně pohladí ego novým přírůstkům tohoto žánru. A to je, musím uznat, věc, která se Fort Triumphu nezapře – krom krásně zpracovaného vizuálu je to na naučení velmi lehká strategická akce, tudíž skoro perfektní pro nové hráče.

Abych vám řekla pravdu, celý Fort Triumph na mě působil dojmem, že cílí spíše na nováčky strategickému žánru, protože častokrát nabízel více věcí, než bylo reálně možné udělat. Krásným příkladem toho je zbytečnost dalších hrdinů. Nemáte totiž povinnost celou hru hrát pouze se základními bojovníky. Můžete si koupit anebo zachránit ze spárů zla nové, což se hodí, když Vám některého z hrdinů zabijí, ale zároveň vytváří více problémů než řeší.

VĚTŠINA POSTAV PŘIPOMÍNÁ  TROCHU POZMĚNĚNÝ DOMÁCÍ ÚKOL

Pokud jste se do teď drželi toho chabého příběhu, který vám hra nabízela, rozhodně se odtrhnete po zjištění, že všechny postavy mají pevně daný charakter podle své třídy. Jinými slovy i když vám v minulém boji zabili paladina, při další příběhové misi má váš nový paladin úplně stejný charakter a i vzpomínky, jako ten minulý.

Větším problémem ale je, že na mapě se neobnovují nepřátelé, tudíž pokud si chcete vycvičit novou údernou skupinu, jednoduše nemáte na čem. Navíc většina postav připomíná trochu pozměněný opsaný domácí úkol a tak se vám ani nechce nic extra podnikat. Ono ale stejně není důvod snažit se více, než je nutné, protože po dokončení prvního aktu ztratíte naprosto vše až na 4 hrdiny, jedno vylepšení a jeden předmět, a do nové části příběhu jdete jednoduše s holým zadkem.

Podtrženo, sečteno, Fort Triumph není špatná strategická akce, jen pravděpodobně vůbec nepotěší zaryté hráče. Možnost netrefit nepřítele i s 95% šancí úspěchu je ve skutečnosti lákavý koncept a důraz na využití okolí vás donutí myslet více komplexně, přesto obsahuje hra spoustu bolavých míst, které kriticky uvažující člověk nepřehlédne. Za tým Indiana si hra odnáší 7 bodů z 10.