Fashion Dreamer rozhodně není typická hra. Minimálně teda ne typická hra, kterou bych ve volném čase hrál. Vlastně celá recenze vychází ze sázky, kterou jsme s Terkou uzavřeli na loňském Gamescomu. Ale abych byl upřímný, jsem za to ve finále rád. Po odehrání dvou velkých RPG mi přistála do rukou příjemná oddechový titul, který si díky tomu, že jde o Switch exkluzivitu, vzít s sebou na kafe a po dlouhé době si tak užít nenáročnou hru s pár propracovanými možnostmi. Jenže co když hledáte hru s jasně daným úkolem? Tak to Fashion Dreamer pro vás nejspíš nebude.

Je poměrně těžké zařadit Fashion Dreamer. Jde totiž o módní oblékací hru. Vaším cílem je procházet 3D virtuálním světem EVE, ve kterém máte za cíl se stát největším módním influencerem a ikonou. Toho docílíte doporučováním co možná nejlepšího oblečení nehratelným postavám.

Ve hře se nenachází žádný příběh. Po dosáhnutí 10 000 sledujících vám sice vyjedou titulky, ale můžete pokračovat až do dosažení jednoho milionu sledujících. Ale pokud čekáte speciální události, jako jsou vernisáže, workshopy, přehlídky nebo příběhové konverzace, tak na to můžete rovnou zapomenout. Což je poměrně škoda. Dokážu si představit, že bych se účastnil soutěží proti NPC nebo ostatním hráčům, kde bych musel vytvořit outfit s určitým tématem a ostatní by mi ho hodnotili. Nebo bych vytvořil ve finále celou kolekci.

Takhle je ale herní smyčka poměrně jednoduchá a dle mého dělána na hraní v kratších úsecích. Začnete jak jinak než vytvořením vaší postavy. Zde je škoda, že i když máte na výběr poměrně velký šatník, tak tvorba postavy není tolik propracovaná. Přitom to není kvůli tomu, že jsem zvyklý například z nedávno recenzovaného Rise of the Ronin na velkou úpravu vlasů a částí těla. Ale hra celkově toho nabízí málo. Já jsem mohl úplně zapomenout na vousy. Ale i větší ovlivnění výšky, váhy, nebo svalů zde chybí. Všechny postavy tak ve finále vypadají jako nejvíc obyčejné anime postavy. Vyšší a vyhublé. Přitom možnost dělat oblečení pro plnoštíhlé, nebo meatheady by mohlo být zajímavé a mohlo by ozvláštnit celou herní smyčku.

Oblečení naštěstí nabízí větší možnost výběru. Tvůrci si obzvláště chválí možnost zastrčit triko a košili. Člověk by mohl podotknout, že jde poměrně o hloupý aspekt, ale je pravda, že mě nenapadá hra, která by tohle umožňovala. Samotný šatník se skládá hned z několika stylů. Velmi oblíbeným se u nás stává skandinávský, takže pokud jste jeho fanoušci, tak se zde můžete vyblbnout. Je zde zastoupen i více západní streetwear. Já osobně jsem nejčastěji kombinoval ten evropský s casual, vagabond s tím korejským, protože celkově upřednostňuji jejich střihy. Celkově jsem byl překvapen samotným výběrem, který je sice o trochu větší u ženských postav, ale i u mužských nabízí prvky například cottagecoru. Samotné designování, ať už své postavy, nebo ostatním, mě bavilo nejvíce a přemýšlel jsem nad tím více, než bych sám čekal.

Pokud se vám nějaký kousek nelíbí, tak můžete změnit barvy, které si postupně odemykáte. Jen je škoda, že nejde změnit například i vzor. Možnost si přidávat obrázky, vzory, nebo barevné přechody bych velmi ocenil.

Ale k čemu vám to oblečení vlastně je? Na mapě se nachází místa na focení. Podle vašeho outfitu a pózy získáte ohodnocení. Čím lepší, tím více sledujících získáte. Za ty se vám odemykají nové kusy oblečení, nebo i lokace. Hra má celkem čtyři, které se odlišují primárně vzhledem a stylem oblečení. Jinak nabízí to stejné. Zároveň také zde můžete využívat gatcha automaty, ze kterých padá další oblečení, nebo vybavení do bytu. Jde o jakýsi váš hub, ve kterém můžete akorát provádět další fotky. Každopádně jak narážíte na další postavy, tak můžete hodnotit jejich outfity. Čím lepší jsou, tím více lidem se v jejich online světě zobrazí. Může se tak stát, že váš kamarád narazí na outfit, který jste vy přímo nadesignovali. Pokud se vám líbí, tak si ho můžete vzít a sami nosit. Tím jeho tvůrce získá další body slávy.

Upřímně, tahle celá mechanika asymetrického multiplayeru mi přijde zajímavá. Jenže pokud nejste připojeni k síti, tak vám hra bude předhazovat náhodné oblečení, ale bude ho vydávat za něco, co navrhli další hráči. Což je poměrně zvláštní. Ve finále mě ale tohle doporučování a vytváření šatníků pro ostatní bavilo, a dokonce se mi jednou stalo, že proti mně běžel jiný hráč s outfitem, který jsem dříve vytvořil.

Co mě také velmi potěšilo, je hudební složka. Celá se skládá z lo-fi, synthwave a chiptune písniček, které se výborně kombinují. Vytváří skvělý hravý a uklidňující mix. Hlavně je soundtrack na poměry hry dost velký, což mě příjemně potěšilo.

Fashion Dreamer je zajímavá hra. Vytvářet oblečení jak pro sebe, tak pro ostatní dle jejich zadání, je zajímavá oddychová mechanika, která mi připomíná staré flashové hry, kde jste jen oblíkali nejrůznější postavy. Jenže vlastně Fashion Dreamer jinak nemá moc co nabídnout. Absence příběhu jde na hře velmi znát a samotná herní smyčka se rychle omrzí. Hlavně mi vadí, že některé kusy oblečení jsou uzamčené pouze pro jedno, či druhé pohlaví. V tomhle případě typ těla A nebo B. Nevidím důvod, proč některé mikiny jsou určené pouze pro ženy či džíny pouze pro muže. Hlavně teď, když spousta střihů je dělána jako unisex. Tím by se možnosti hry hodně rozšířily.

Ale omezenější tvorba postavy tomu také nepomáhá. Fashion Dreamer je pouze pro určitou skupinu hráčů. Ale některé aspekty dělají hru problematickou i při doporučení této skupině. Ze hry tak budete mít smíšené pocity, protože na jednu stranu nabízí skvělé možnosti, na stranu druhou jsou jiné dost omezené. Co říkáte na hru vy? Já se k ní ještě několikrát vrátím, ale abych ji doporučil? To pouze užší skupině hráčů.