Bezplatná sbírka VR her Playroom VR pro PSVR obsahuje i zajímavou skákačku s názvem Robot Rescue. Nemálo hráčů včetně mě tahle minihra zaujala a rozhodně by si tenhle koncept užili v samostatné plnohodnotné podobě. A přesně ta chvíle letos nastala, protože se na PSVR tihle roztomilí robůtci dostali v ASTRO BOT Rescue Mission.

Robůtci v ohrožení

Po tom, co zlý mimozemšťan zničí Astrobotům loď a malí robůtci se rozletí po všech koncích vesmíru, je vaším úkolem ztracené robůtky zachránit a získat zpět součástky lodi. Vydáváte se tak do pěti světů z nichž každý má čtyři levely a jeden, často kreativní, bossfight.

Struktura je tak klasická 3D skákačka. Jako klasická 3D také vypadá výběr levelů levelů. Kromě klasických skákacích levelů tu máme i levely podvodní, nebo například level s důlním vozíkem. Co už ale kasická 3D skákačka není, je fakt, že je hra ve VR a ASTRO BOT toho rozhodně využívá.

Nejen, že se perspektiva mění a vy chvíli hrajete z klasického pohledu ze třetí osoby, chvíli zboku nebo shora a vše mezi tím, ale taky se musíte pečlivě rozhlížet, aby vám neunikla cestička za pokladem, zatoulaný robůtek, nebo schovaný chameleon, za jehož nalezení se vám odemče bonusový level. Rozhodně tak s VR headsetem jen nesedíte, ale je potřeba se otáčet všemi směry a nahlížet do všemožných zákoutí.

Skákačka z jiného úhlu pohledu

Zároveň taky není váš astrobot ve hře sám, ale vy jako hráč ve hře taky existujete jako postava a musíte oba spolupracovat. K tomu slouží různé nástroje. Od starého známého provazu s hákem, přes vodní dělo, po například vrhací hvězdice mají všechny hned několik zajímavých využití a leckterá rozhodně potrápí vaši koordinaci. O to úžasněji pak působí vaše dobře sehraná spolupráce - když se povede.

No a občas se nepovede. Škoda je, že některé nepovedená skoky způsobí špatná odhadnutelnost směru ovádání. Pohyb robůtka je totiž relativní vůči vaší postavě a při pohybu páčky kolmo do strany tak běží v kruhu kolem vás. Proto je občas docela těžké jít s vaším robůtkem rovně. To je problém, když potřebujete přejít rovnou úzkou lávku, nebo když s skáčete mezi plošinami kolmo ke kameře a musíte kompenzovat robůtkovu tendenci běžet po kružnici. A když se vám robůtek ztratí pod vámi, je těžší odhadnout kterým vyběhne a můžete si ho všimnou až potom, co se vydá na dlouhý pád do propasti. To by se ale dalo připsat neschopnosti mého opičího mozečku zorientovat se v 3D prostoru.

Vytoužená VR hra?

Co mi ale přijde skutečně nešikovné je nemožnost vrátit se s postavou hráče. Jakmile se posunete dopředu, není cesy zpět a když si nějakého obzvlášt dobře ztraceného robůtka všimnete až potom, co jste jej přešli nedejbože až k checkpointu, smůla.

To jsou ale jen dva zádrhely z nichž jeden může být subjektivní na jinak velmi povedené skákačce, která navíc opravdu využívá možnosti VR a tak si 8 bodů z 10 rozhodně zaslouží.