TOP
Každý čtvrtekList toho nejlepšího z videoher! Na každou epizodu pro vás vybíráme pět nejzajímavějších historek, pověr, mýtů, titulů či kuriozit. Řadíme je do vtipného formátu, ať už podle preferencí redakce, tak i samotných hráčů.
Učinkují
10 lokací ve skvělých hrách, které už nikdy nechceme vidět
Jako hráči milujeme návraty ke kvalitním hrám, zvláště, když nám nabízejí úžasné světy k prozkoumávání. Ovšem ne vždy může být všechno perfektní, a tak se často stává, že i v jinak skvělých hrách se objeví lokace, kterou znovu už nechceme vidět. A právě na taková místa, kterým bychom se už rádi vyhnuli, se dnes podíváme.
10. ZAKLÍNAČ 3 - SKELLIGE
Začneme trochu kontroverznějším místem. Prozatím poslední díl Zaklínače je naprosto skvělou hrou a každá z lokací nabízí své jedinečné kouzlo. Ať už se budeme bavit o bažinách ve Velenu, uličkách města Novigrad nebo ostrovech Skellige, vše dohromady vytváří kouzelný svět, ve kterém snadno strávíte stovky hodin. Jenže právě ostrovy na Skellige dělají vrásky nejednomu hráči.
Místo je to nádherné, o tom žádná. Prostředí a atmosféra inspirovaná vikingy a skandinávií obecně jsou oproti ponurému Velenu božské. A i soundtrack, který vás tam čeká, je úžasný. Ale i přesto jsou ostrovy často špatně přístupné na koni, přesuny mezi ostrovy lodí jsou otravné a zdlouhavé, míst pro rychlé cestování je málo a obtížnost nepřátel najednou prudce stoupá. Je to drsné místo, které se s vámi nemaže. A pokud vás nebavilo dlouhé cestování po pevnině Velenu, Bělosadu a Novigradu, tak na Skellige budete trpět. O to více, jestli máte potřebu na mapě objevit každý otazník, které se v případě Skellige z větší části nachází pod vodou. Ostrovy Skellige zkrátka budete buď milovat, nebo nenávidět. Nic mezi tím.
9. WORLD OF WARCRAFT - VASHJ'IR
Vodní pasáže nejsou oblíbené snad v žádné hře. Problémy s ovládáním, časové limity nebo prostě jen pomalý pohyb jsou něco, co nás jako hráče nebaví. World of Warcraft nabízí obrovský svět a není divu, že se zde najde řada lokací, které hráči nemají v oblibě. Ale Vashj'ir, což je obrovské lokace jen pod vodou je ve světě Azerothu rozhodně na první příčce míst, kam se hráči dobrovolně nevracejí.
Už jen samotný pocit, že jste pod vodou, není každému příjemný. A to spojte s pohybem ve třech dimenzích, špatnou navigací, otravnými nepřáteli a zpočátku pomalým pohybem. To se sice rychle napraví a po mořském dně se budete pohybovat s lehkostí ryby, ale i přes to, že je lokalita nádherná a nabízí dost unikátní mechaniky, se této lokaci mnozí hráči vyhýbají obloukem.
8. HOLLOW KNIGHT - DEEPNEST
Voda je celkový problém, ale co takhle temnota a stísněné prostory a hutná atmosféra? Pro někoho vyhledávaná lokalita, pro jiné naprosté a velké „NE“. A to přesně platí pro Deepnest ve hře Hollow Knight. Temné a tísnivé prostředí, ve kterém je těžké se orientovat, je pro někoho jen začátek.
K tomu si přidejte pasti a pavoukovité nepřátele, kteří se s vámi mazlit nebudou, a máte skvělou lokalitu, které se budete chtít vždy vyhnout velkým obloukem. Na druhou stranu se musí uznat, že když místo dokáže být tak děsivé, že se mu chcete jako hráči raději podruhé vyhnout, znamená to, že vývojáři odvedli svou práci až příliš dobře.
7. DIABLO 2 - MAGGOT LAIR
Když už jsme u stísněných prostor, co by mohlo být lepšího, než vlézt do tunelů vyhloubených obrovskými písečnými červy? Diablo 2 vám, stejně jako ostatní hry na tomto seznamu, nabídne naprosto skvělé lokace. To se ovšem nedá říct o Maggot Lair. Nejde o to, že je to repetitivní díra v zemi, kde vás čekají jen hordy nepřátel a klikaté uličky. Kromě toho, že se tam s největší pravděpodobností ztratíte, vás budou neustále obtěžovat všudypřítomní skarabové.
Ani ne tak, že by bylo těžké je zabít, ba naopak. Ale kdykoliv jednoho z nich zabijete, vyletí z něj řada blesků. A teď si to dejte dohromady s úzkými prostory a voilà, máte tu mechaniku, které se nejde vyhnout. Je to nudné místo, které si tak nějak přetrpíte, abyste se dostali do třetího aktu. I když ten vlastně sám o sobě není o moc lepší, takže je to takový malý začátek cesty, kterou byste si raději odpustili.
6. THE LEGEND OF ZELDA: OCARINA OF TIME - WATER TEMPLE
Legend of Zelda: Ocarina of Time je jednou z nejlepších her všech dob, a přesto se mnozí shodují na tom, že právě tato hra zplodila jeden z nejhorších dungeonů vůbec. Water Temple. Základní mechanika tohoto chrámu jsou totiž kovové boty, které vám umožňují procházet zatopené oblasti. Nejenže si boty musíte neustále nazouvat a vyzouvat, což znamená, že každých několik desítek sekund musíte hru pozastavovat, ale samotné boty také mění Linkovy vlastnosti.
Pohyb je díky nim neohrabaný, úskoky jsou pomalé a skákání je dosti omezené. Kromě toho, že vám stěžují pohyb, dělají i samotné souboje těžší, což ve spojení s už tak celkem těžkými nepřáteli je super kombinace. Bohužel problémem nejsou jen ony boty, ale i mechanismus, který umožňuje zvedat nebo snižovat vodní hladinu uvnitř chrámu, už je takový hřebíček do rakve. Řešení hádanky by asi nebyl takový problém, kdyby bylo rozložení vůči hráčům velkorysé. Místo toho se jedná o mechaniku, kde budete hodiny zkoušet, jakou pákou máte kdy a kde pohnout. Jedno špatné stisknutí a můžete začít od začátku. Naštěstí si vývojáři problém celkem uvědomili a ve verzi pro Nintendo 3DS z roku 2011 už je to o trochu lepší. Ale jen o trochu.
4. HALO: COMBAT EVOLVED - KNIHOVNA (LIBRARY)
Když se zeptáte hráče Halo, jaká je nejhorší úroveň v celé sérii, dost pravděpodobně vám odpoví, že Knihovna z Halo: Combat Evolved. Jedná se opět o skvělou kombinaci všech špatných vlastností, co už jsme tady měli. Kromě opakujícího se a monotónního designu se připravte na uzavřené prostory, ve kterých na vás neustále budou nabíhat nekončící vlny nepřátel.
Na tom by ve finále nebylo vlastně nic špatného, kdyby se nejednalo o jednu z nejdelších úrovní v celé hře. Průchod touto lokalitou je zbytečně natahovaný a chybí mu jakákoli variabilita či vizuální změny. Stísněné prostory to ještě zhoršují tím, že vám ubírají místo na manévrování i přes velké množství nepřátel, což v kombinaci s těžšími obtížnostmi je úplně skvělý způsob, jak se tam zaseknout na několik hodin.
3. ELDEN RING - LAKE OF ROT
Už jen ten název Lake of Rot je důvod, proč si tato lokace v Elden Ringu zaslouží své místo na tomto seznamu. Jedny z nejhorších lokací všeobecně snad každé hry od FromSoftware jsou nějaká jezera plná čehosi, co se vás snaží zabít. Je jedno, jestli je to oči vypalující láva v Lost Izalith z prvního Dark Souls nebo Farron Keep z Dark Souls 3. A právě ani Lake of Rot není žádnou výjimkou.
Podzemní prostory plné červené… tekutiny nejsou ničím, co byste si dvakrát užívali. Obzvlášť, když jde o „rot“. Jakousi silnější verzi jedu, která vás dokáže poměrně rychle zabít. Lokace je navíc zbytečně velká, nudná a taky zcela nezajímavá. Kromě toho, že sem musíte kvůli úkolu, vás nic nemotivuje jezero prozkoumávat. Celkový průchod je spíše ve stylu „když už musím“ než cokoliv jiného. Prostě si ho projdete, zabijete tunu otravných parazitů a jdete zase o dům dál. Jediná výhoda tohoto místa je, že i přes svou velikost se dá celkem rychle projít.
2. RED DEAD REDEMPTION 2 - GUARMA
Je jedno, jak moc velkým fanouškem Red Dead Redemption 2 jste, protože s největší pravděpodobností vás Guarma bude štvát tak či onak. Jedná se o tropický ostrov, na který se po příběhových událostech dostáváte zhruba uprostřed hry. Celkově se jedná o hezkou lokaci, která dokáže působit svěžím dojmem, jenže zároveň se jedná o náhlé narušení plynulosti dosavadního vyprávění. To umocňuje fakt, že po ostrově se nelze na rozdíl od otevřeného světa amerického západu volně pohybovat.
Mise jsou zde potom lineární a dost omezené, což je odklon od spektra aktivit a svobody, na kterou jsme si ve hře do té doby zvykli. Celkové omezení je hlavním kamenem úrazu jinak hezkého místa. Kde je lov, interakce s NPC a proč je ostrov tak strašně omezený? Návštěva Guarmy je celkem krátká, což je vlastně taky škoda. Kdyby totiž celá kapitola nabízela víc, mohlo to být úžasné místo. Zpátky se sice pak můžete teoreticky a vlastně i prakticky vrátit, po dokončení kapitoly, ale to jen pokud budete hodně trpěliví a využijete nějakých těch glitchů. I když… ono se tam toho stejně moc jiného než se jen kochat dělat nedá.
1. DARK SOULS 1 - BLIGHTTOWN
Na podobném seznamu rozhodně nemůže chybět Blighttown z Dark Souls 1. Snad každá hra od FromSoftware má nějakou lokaci, kterou hráči ze srdce nesnášejí, ale když bychom si měli vybrat ze všech těch míst, Blighttown bude na prvním místě. Z této lokace se už mezi hráči stal spíše meme. Když se na toto bohem zapomenuté místo vydáte poprvé, připravte se, že budete umírat... a to hodně. Více, než je pro Dark Souls asi obvyklé.
Je to místo, které kombinuje snad všechny nejotravnější prvky, které můžete v soulsovkách najít. Pojďme si to shrnout. Úzké prostory. Úzké prostory a k tomu hromada těžkých nepřátel. Špatná viditelnost. Jeden špatný pohyb a pád do hlubin. A nebojte, je toho víc. Malé množství bonfirů je už klasika. Pak už je tu jen nepřehledná navigace ve zdánlivě nekonečných prostorách a na závěr nesmí chybět jedovaté bažiny, které dělají z každého místa v soulsovce nezapomenutelný zážitek. Jakmile už víte, co máte dělat, je to vlastně dobře navržené místo. Ale jestli tam jdete poprvé, hodně štěstí. Budete ho potřebovat. A jestli už jste tam naopak jednou byli, víte, co vás čeká a se sklopenou hlavou jdete vstříc další smrti.
Dejte nám vědět v komentářích, kterou herní lokaci byste raději nikdy znovu neprošli.