Název Detroit: Become Human a s ním i načrtnutý příběh je mezi námi již od října 2015 a od té doby se pouze letmý náčrt začal naplňovat plnohodnotnými informacemi. Nyní jsme v roce 2017, světla v sálech jsou zhasnuta a my máme možnost spatřit poslední hlavní tvář této adventury, odehrávající se v nedaleké budoucnosti, přesněji v roce 2036, kde lidé nejsou jedinými obyvateli Země a ve světě, který stojí jen na vašich rozhodnutích.  

Detroit: Become Human nás vezme do futuristického velkoměsta, kde lidé žijí společně s androidy, kteří mají postupně přebírat nezábavné pozice obyčejných smrtelníků a usnadňovat jim tak život. Jenomže uměle vytvořená stvoření se začínají vymykat kontrole, takže nastávají neplánované útoky na nevinné občany a někteří z nich začínají pociťovat emoce - něco čeho neměli být androidi nikdy schopni. 

V roce 2015 nám byla společně s celou hrou představena první hrdinka - Kara. Kara je nově stvořená androidka, která utíká ze své továrny, jelikož začíná pociťovat, že jí není souzeno být obyčejným sluhou a snaží se zapadnout do světa jemuž nerozumí a ve kterém na ní každý pohlíží jako na vetřelce.

Na minulé E3 v roce 2016 ke Kaře přibyl Connor, android pracující v policejní jednotce, která má za úkol chytit androidy, kteří se vyhnuli kontrole či si začínají uvědomovat svojí existenci a chtějí se vzbouřit vůči stanoveným pravidlům. 

A nakonec je tu Marcus. Marcus utíká svému majiteli a stejně jako Kara si začíná uvědomovat, že není pouhým strojem, ale další živou bytostí. S Marcusem se přidáme ke skupince deviantů neboli androidů, kteří nechtějí žít ve stínu lidí a konečně jim dokázat, že by si měli být všichni rovni. Společně s ním se postavíme do čela zmateného davu a budeme přesvědčovat ostatní, aby se přidali na naši stranu a ukážeme všem, jaký život tkví v těchto umělých bytostech. 

Tato hra od francouzského studia Quantic Dreams je stejně jako Heavy Rain či Beyond: Two Souls založena na rozhodnutích, a to víc než kdykoli předtím. V Detroit: Become Human leží osud tří hlavních představitelů jen ve vašich rukou. A to doslova, protože i jedno rozhodnutí v nesprávný okamžik může Karu, Connora či Marcuse pohřbít hluboko pod zem a příběh, který měl pokračování, zemře s nimi. 

A pokud si lámete hlavu nad tím, jak obsáhla hra vlastně bude, tak už teď se ví, že v některých částech bude až šest možných zakončení. Délka hry tudíž nebude moci být kritizována, protože scénář má něco okolo 2000 stran! A to už je sakra hodně na jeden velký pořádný příběh. Logicky se tudíž vybízí, že tento herní zážitek si dopřejeme nejenom jednou a i přesto, že budeme poznávat stejné lokace a potkávat známé tváře, může být příběh i po třetí dočista jiný.

Letos nám ale vývojáři dali také možnost nahlédnout do samotného nitra hry, protože odhalili 18 minutový gameplay, kde sledujeme Connora v jedné z akcí. V gameplayi si můžeme všimnout, že společně s Connorem budeme součástí detektivního vyšetřování a kolik stop a indicií si najdeme je jenom na nás a na naší ostražitosti. Můžete bedlivě prozkoumávat každé zákoutí místa činu, ale stejně tak můžete místo pouze prolétnout letmým pohledem a spolehnout se pouze na vaše vyjednavačské schopnosti.

A kdy se této temné adventury konečně dočkáme? Tak tuhle otázku si můžeme ještě stále pokládat a odpovědi se nedočkáme, ale jelikož nebylo datum vydání oznámeno ani na E3, tak se můžeme domnívat, že si na hru budeme muset počkat až do příštího roku. Ale kdo ví? Budeme muset doufat, že tahle PlayStation 4 exkluzivita dorazí na naše obrazovky, co nejdříve!