Herní průmysl před Vánoci zasáhla smutná zpráva. Vince Zampella, jedna z nejvlivnějších osobností moderních akčních her, zemřel při autonehodě v Los Angeles. Bylo mu 55 let.

Podle dostupných informací od serveru NBC Los Angeles došlo k nehodě jednoho vozidla (Ferrari 296 GTS) v neděli krátce po poledni na silnici v oblasti pohoří San Gabriel severně od Los Angeles. Auto sjelo ze silnice a narazilo do betonové bariéry. Jeden z pasažérů byl z vozu vymrštěn, řidič zůstal uvězněn v hořícím autě. Oba později svým zraněním podlehli – řidič na místě, pasažér v nemocnici. Není potvrzeno, zda byl Zampella řidičem nebo spolujezdcem, a totožnost druhé osoby v autě zatím nebyla potvrzena. Příčina nehody zatím nebyla zveřejněna.

Mluvčí společnosti Electronic Arts pro VGC uvedl: „Je to nepředstavitelná ztráta a naše srdce a myšlenky jsou s Vinceovou rodinou, jeho blízkými a se všemi, které jeho práce zasáhla. Vince měl na herní průmysl hluboký a dalekosáhlý vliv.

Byl přítelem, kolegou, lídrem a vizionářským tvůrcem. Jeho práce pomohla formovat moderní interaktivní zábavu a inspirovala miliony hráčů i vývojářů po celém světě. Jeho odkaz bude i nadále ovlivňovat to, jak se hry vytvářejí a jak se hráči propojují, po další generace.“

Zampella se nesmazatelně zapsal do historie videoher jako spolutvůrce série Call of Duty. Na ní pracoval spolu s Jasonem Westem ve studiu Infinity Ward, které oba založili. Právě první Call of Duty z roku 2003 a o dva roky mladší Call of Duty 2, jehož vývoj Vince Zampella vedl z pozice producenta, pomohly definovat podobu filmově pojatých FPS a nastartovaly jednu z nejúspěšnějších značek vůbec. Ještě předtím působil jako hlavní designér ve studiu 2015 Inc. na vývoji Medal of Honor: Allied Assault, další klíčové válečné střílečky své éry.

Jeho odchod z Infinity Ward po dokončení Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) byl spojen s vysoce sledovaným sporem s Activisionem, který se týkal nevyplacených tantiém. Konflikt nakonec vedl k rozchodu a Zampella spolu s Westem a velkou částí týmu Infinity Ward přešli pod Electronic Arts, kde založili nové studio Respawn Entertainment.

Právě Respawn potvrdil Zampellův výjimečný cit pro design a vedení týmů. Studio stojí za sérií Titanfall, fenoménem Apex Legends a také úspěšnými příběhovými hrami Star Wars Jedi: Fallen Order a Star Wars Jedi: Survivor. Všechny tyto projekty sbíraly chválu kritiků i hráčů a ukázaly, že firma pod Zampellovým vedením dokáže uspět jak v kompetitivním multiplayeru, tak v singleplayerových titulech se silným zaměřením na příběh.

Úspěchy Respawnu mu v EA vynesly další povýšení – Zampella se stal Group General Managerem a převzal dohled i nad značkou Battlefield, kde měl pomoci stabilizovat budoucnost série. To se mu s vydáním letošního Battlefieldu 6 povedlo.