Herní obchod Xzone se po 20 letech z České republiky rozrůstá na Slovensko a spouští plnohodnotnou slovenskou verzi svého internetového obchodu. Xzone.sk nahrazuje online obchod GameExpres.sk, který na slovenském trhu působí od roku 2004.

Spuštění slovenských stránek Xzone bylo dlouhodobě plánované propojení se společností v ČR, které zákazníkům na Slovensku přinese modernější nákupní prostředí, širší sortiment produktů, slevové kredity a další zákaznické benefity, známé z české mutace e-shopu.

Obchod Xzone už několik let není jen prodejcem videoher, ale velkou měrou vstoupil do sortimentu merchandise - doplňků pro fanoušky her, televizních seriálů a filmů, které mají podobu například triček, figurek, knih a dalších předmětů. Tyto předměty Xzone produkuje i pod vlastní hlavičkou. A to v podobě knižních artbooků, fyzických balení českých her „Xzone Edice“ nebo předmětů „Xzone Originals“.

A právě Xzone Edice a Xzone Originals mohou být v budoucnu spojeny i s hrami od slovenských studií. „Aktuálně je na Slovensku nejméně 55 aktivních vývojářských firem, které pracují na krásných hrách s velkým potenciálem. V Xzone to dlouho sledujeme a s některými vývojáři jsme již v užším kontaktu. I to byl jeden z důvodů našeho plnohodnotného vstupu na slovenský herní trh,“ dodal Martin Schovanec, spolumajitel Xzone.

V rámci Xzone Originals a Xzone Edice například vznikla krabicová PC verze hry Feudal Alloy s podepsaným artbookem, sběratelská edice Creaks nebo nadcházející kolekce titulů Svoboda 1945: Liberation a Attentat 1942 s artbookem, třemi fotografiemi, kartičkou k vyvolání fotek, oboustranným A2 plakátem a dobovým letákem.

Nedávno společnost Xzone s.r.o. zveřejnila hospodářské výsledky za fiskální rok (1. 4. 2020 až 31. 3. 2021). Obrat společnosti dosáhl necelých 114 milionů korun bez DPH, což je meziročně přibližně o 30 procent více. Zisk před zdaněním byl 554 tisíc korun. Martin Schovanec, společník a manažer firmy to komentoval slovy:

„Díky našemu fiskálnímu roku od 1. 4. 2020 se do hospodářských čísel kompletně zapsal covid-19 se všemi efekty, které na fungování firmy měl. Očekávaně se zvedl zájem o online obchod a na druhé straně přiškrtil naše prodejny. To, že jsme toto turbulentní období nejen přečkali, ale dokonce dosáhli rekordních čísel za 20 let fungování, vděčíme hlavně loajálním zákazníkům, kteří rychle změnili způsob nakupování a našich kolegům, protože dokázali vše ustát a přizpůsobit se nové situaci.“