Microsoft rozšiřuje svůj program Xbox Research. Cílem je navázat užší spolupráci s vývojáři a usnadnit jim vývoj her pro konzole Xbox. U té příležitosti se americká společnost ptá, proč tvůrci upřednostňují konkurenční konzoli.

Microsoft chce mluvit s týmy všech velikostí, včetně těch, kteří nejsou v ekosystému Xboxu. Věří, že přímým rozhovorem od nich získá důležité informace, které pomohou vyřešit hlavní problémy a zlepšit nástroje a služby.

Microsoft se netají tím, že od vývojářů, kteří připravují hry na konkurenční platformy, může získat cenný pohled, z něhož se může hodně naučit.

Tvůrci her upřednostňují PlayStation před Xboxem. Je to zejména z důvodu toho, že PS4 byla výrazně úspěšnější konzole než Xbox One. Dominance „modré“ konzole z Japonska přetrvává i v případě aktuální generace. V zákulisí se mluví rovněž o dohodách na časovou exkluzivitu, kterou s jednotlivými studii uzavírá Sony, stejně tak o překážkách na Xboxu. Podpora má problémy obsloužit všechny žadatele. Nedávno si na nulovou komunikaci stěžoval autor Entoria: Last Song. Pomohl až zásah Phila Spencera, generálního ředitele herní divize Microsoftu. Oproti tomu na druhé straně to vypadá, že komunikace mezi nezávislými vývojáři a Sony nevázne a odborníci společnosti pomáhají jiným autorům.

Program Xbox Research je v současné době určen pouze pro studia ze Spojených států amerických. V budoucnu by ale měl být dostupný i pro další země, aby Microsoft získal více potřených informací.