
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 20. 2. 2025 10:15
Xbox chce dál podporovat příběhové hry pro jednoho hráče
V době, kdy se mnoho vydavatelů soustředí na live-service model, Xbox se nechce vzdát tradičních příběhových her s jasným začátkem, prostředkem a koncem. Phil Spencer, šéf Xboxu, v nedávném rozhovoru pro XboxEra vysvětlil, že právě tento typ her je pro Game Pass klíčový.
Spencer zdůraznil, že jedním z hlavních důvodů vzniku předplatného Game Pass bylo poskytnout prostor i pro hry, které nejsou nekonečné. Vydavatelé jako Ubisoft či Warner Bros. Games se sice stále více zaměřují na live-service model, ale herní divize Microsoftu vidí úspěch i v tradičních příběhových hrách pro jednoho hráče.
Mezi nedávné příběhové hity patří například Indiana Jones and the Great Circle od MachineGames a velké RPG Avowed od Obsidian Entertainment. Další očekávané tituly jako South of Midnight nebo DOOM: The Dark Ages mají také jasně danou strukturu vyprávění.
Spencer také zmínil, že ne každá hra musí být obří, otevřený svět s mikrotransakcemi a že Game Pass umožňuje existenci i menším projektům.
„Nechci, aby se každá hra proměnila v obrovský live-service titul jen proto, že se to zdá jako vhodný obchodní model,“ říká šéf Xboxu. „Ne každé studio chce být tisícičlenný tým. Chceme, aby studia jako Double Fine nebo Compulsion Games mohla dál vytvářet jedinečné hry.“
Podle něj je důležité, aby i menší hry měly v průmyslu své místo – například krátké, ale silné zážitky jako Limbo. Xbox se proto snaží vytvářet platformu, kde mohou tyto hry přežít a uspět.
V rozhovoru také Spencer ujistil fanoušky Xboxu, že jejich digitální knihovny jsou v bezpečí, a Microsoft se nadále zavazuje k podpoře zakoupených her.