Pamatujete si ještě na Wild? Šlo o survival s otevřeným světem, na kterém pracoval tvůrce Raymana Michel Ancel. Původně byla hra tvořena pro PS4, ale kvůli velkým ambicím přešla na PlayStation 5. Nakonec byla v roce 2020 zrušena. Bývalý vedoucí PlayStation Studios Shuhei Yoshida v rozhovoru pro MinnMax osvětlil, proč byla k tomu došlo.

Podle Yoshidy měl projekt spoustu skvělých myšlenek, ale chyběla jasná herní struktura. „Bylo tam spousta úžasných nápadů, které se ale nikdy nepropojily do ucelené hry,“ uvedl. Jedním z původních návrhů například bylo, že herní svět bude mít velikost Evropy.

V tomhle obrovském světě se hráči měli ocitnout v pravěku a ovládat šamana, který uměl komunikovat se zvířaty. Menší zvířata by pomáhala při špehování nepřátelských kmenů, zatímco větší by hráč mohl přímo ovládat a využívat v soubojích či při plnění úkolů.

PlayStation byl z projektu hodně nadšen. Dokonce nabídl financování dvojnásobné oproti Ubisoftu, ale Wild nakonec zůstal u francouzské společnost. Vývoj probíhal dlouhé roky, ale v roce 2020 Michel Ancel opustil herní průmysl. Ubisoft následně zahájil vyšetřování kvůli obviněním, že vytvářel toxické pracovní prostředí. Ancel veškerá obvinění popřel a nebyla proti němu podniknuta žádná právní akce. Nadále v Ubisoftu vzniká druhý projekt Ancela, který opustil: Beyond Good & Evil 2.

Zajímavé je, že koncem roku 2024 se na internet dostala informace o remaku Raymana, na kterém Ancel spolupracuje jako konzultant.