Warner Bros. Discovery oznámil, že je oficiálně na prodej. Zábavní gigant potvrdil, že obdržel nezávazné nabídky od několika zájemců, kteří mají zájem buď o celou společnost, nebo o jeho klíčové části. Vedení proto zahájilo „přezkum strategických možností“, který má zajistit co největší zhodnocení pro akcionáře.

Ještě nedávno se spekulovalo o možné fúzi mezi Warner Bros. Discovery a Paramount Global, ale jednání podle všeho zkrachovala. Nyní se pozornost obrací k dalším potenciálním kupcům a také k otázce, co bude dál mediálním impériem, které zahrnuje filmová studia, televizní kanály i herní divize.

Pod značku WBD spadají nejen HBO, Discovery+ a DC Studios, ale také Warner Bros. Games, tedy vydavatel titulů jako Mortal Kombat 1, Hogwarts Legacy, LEGO hry či velice neúspěšné Suicide Squad: Kill the Justice League.

Warner Bros. Games už letos prošlo restrukturalizací, jejímž cílem bylo soustředit se na silné a zavedené značky. Pokud však dojde k prodeji celé společnosti, tato strategie by mohla vzít zasvé. Nový majitel by mohl sloučit studia, rozprodat je po částech nebo zcela zrušit méně výdělečné týmy.

WB Games letos uzavřela tři studia, včetně Monolith Productions, které pracovalo na zrušené hře Wonder Woman a dříve proslulo sérií Middle-earth: Shadow of Mordor/War. Skončilo iPlayer First Games, autoři Multiversus, a podpůrný tým WB San Diego. Kromě toho padlo i plánované rozšíření pro Hogwarts Legacy.

Navzdory těmto ztrátám WB Games stále chystá velké projekty. Na Gamescomu 2025 byla oznámena LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight od TT Games s vydáním v roce 2026. Studio Avalanche pracuje na pokračování Hogwarts Legacy a Rocksteady údajně na nové batmanovské hře. Na obě si však hráči počkají delší dobu.

Generální ředitel David Zaslav v tiskové zprávě uvedl, že firma chce „najít nejlepší způsob, jak naplno využít hodnotu svého portfolia“. Zároveň připomněl, že původním plánem bylo rozdělit společnost na dvě samostatné části – Warner Bros. a Discovery Global. Tento plán se ale zřejmě proměnil v přípravu na celkový prodej.

„Evidujeme zájem od několika subjektů, které vidí obrovský potenciál v našich značkách. Proto jsme se rozhodli provést důkladný přezkum všech možností, které nám umožní posílit pozici na trhu a přinést maximální hodnotu našim akcionářům,“ uvedl Zaslav.