V následujících letech se můžeme těšit na Age of Empires. Čerstvé pracovní nabídky potvrzují vývoj nové hry a naznačují zajímavou změnu. Vypadá to na jiné technologické řešení.

Podle pracovní nabídky zveřejněné společností Microsoft Gaming pro studio World's Edge se totiž série populárních strategických her v budoucnu může přesunout na Unreal Engine od Epic Games. Poslední díl, Age of Empires IV, běží na interním enginu studia Relic.

Z inzerátu vyplývá, že vývojáři hledají inženýra se zkušenostmi s Unreal Enginem, který by pomáhal řídit týmy a procesy spojené s přechodem na tento engine. Mezi požadavky nechybí důkladná znalost práce s nástrojem napříč celým výrobním cyklem, optimalizace výkonu či zkušenosti s vývojem real-time strategií.

Série Age of Empires patří mezi nejúspěšnější a nejdéle žijící značky v žánru RTS. Přechod na Unreal Engine by mohl vývojářům umožnit jednodušší práci s moderní grafikou, fyzikou i multiplatformní podporou.

Pokud se tyto náznaky potvrdí, půjde o další velký krok v rámci strategie Microsoftu sjednotit své vývojové procesy. Firma už dříve oznámila, že nové projekty ze série Halo také vznikají na Unreal Enginu.