Ze všech Battle Royale her nese H1Z1 titul nejsmutnějšího příběhu plného špatných rozhodnutí a nedostatku zájmu ze strany vývojářů. Jednou nejhranější Battle Royale hra, která definovala žánr je dnes opuštěná, plná cheaterů a prakticky mrtvá. V tomto článku si objasníme: kde se stala chyba, proč hry jako Fortnite nebo PUBG dominují trhu a jestli H1Z1 uspělo.

Kapitola 1. – Vzestup

H1Z1 vyšlo na steamu v early accessu v lednu 2015 v té době vyvíjeno Sony Online Entertainment Company. Mohli jste si zahrát 2 módy: Just Survive a King of the Hill. V Just Survive shromažďujete suroviny a snažíte se přežít v nehostiném prostředí plném zombie. Hlavním trhákem byl však King of the Hill, mód z Army byl konečně přenesen do samostatné hry. Sám Brendan Greene, tvůrce Arma módu a nyní i PUBG byl konzultantem při vývoji H1Z1.

King of the Hill lákal hráče svými arkádovými mechanikami, s brokovnicí jste mohli zabít na dvě rány a zbraně byly přesné s předvídatelným "sprayem". Z aut jste mohli vyskakovat v rychlosti, což dělalo souboj rychlý a zábavný. Hru proslavili především streameři jako Dr DisRespect a Ninja, hráči byli stále ve středu boje, což dělalo hru zábavnou k sledování.

Kapitola 2. – Daybreak Games Company

2. února 2015 byla Sony Online Entertainment Company odkoupena Colombus Novou a přejmenována na Daybreak Game Company. H1Z1 bylo rozděleno na dvě hry: H1Z1 Just Survive a H1Z1 King of the Hill. H1Z1 Just Survive bylo později přejmenováno na Just Survive a H1Z1 King of the Hill bylo přejmenováno na H1Z1 King of the Kill, které bylo ještě později přejmenováno pouze na H1Z1. Časté přejmenování sice není důvodem proč H1Z1 selhalo, nicméně tomu určitě pomohlo.

Rok 2017- na trhu se objevilo PUBG, i přes velkou popularitu hry a rychlý nárůst hráčů bylo H1Z1 stále hranější. Vývojářům však bylo jasné, že je PUBG překoná, začali tak zmatkovat a měnit hru. Jako první přišla změna mechanik střelby, vývojáři udělali "spray" zbraně nepředvídatelným a sebrali tak hlavní "skill" element ze hry. Rozptyl brokovnic byl předělán a klasická "two tap" mechanika, kterou si hráči oblíbili, byla taktéž ze hry odebrána.  Hned poté bylo předěláno osvětlení hry, hráči i objekty byly špatně viditelné v tmavých částech mapy. Spolu s tímto updatem byl předělán i inventář, který sice vypadal pěkně, ale byl nepřehledný a plný bugů. Dále byl předělán i bodovací systém hry, který měli hráči rádi a změnu nepotřeboval.

Vývojáři během těchto updatů vzali to, co hráče na hře bavilo a udělali to nudným a frustrujícím. Hráči si přirozeně začali stěžovat, fóra a recenze byly plné kritiky. Vývojáři však nereagovali, nedostatek komunikace s komunitou a zbytečné změny tak způsobily odchod hráčů.

Kapitola 3. – Pád

I přes mnoho koupených kopií má H1Z1 nedostatek hráčů. PUBG stále roste a je updatováno zatím co vývojáři H1Z1 nekomunikují s komunitou a mění věci, které změnu nepotřebují. Battle Royale hry vytváří skvělé prostředí pro cheatery, narozdíl od PUBG je však H1Z1 nezvládá regulovat. Fakt, že staré bugy z prvních dnů stále přetrvávají, hře také nepomáhá. Čína zabanovala streamování kvůli cenzuře, což mělo také špatný dopad na růst hry. Hráči tak přechází k lepším alternativám jako je PUBG nebo nově vydaný Fortnite. Na serverech zůstávají pouze veteráni a cheatři, což vytváří špatné prostředí pro nové hráče, kteří by hru rádi vyzkoušeli.

Kapitola 4. – Aktuální stav hry

8. března 2018 se H1Z1 kvůli nedostatku hráčů rozhodlo přejít do Free To Play modelu. Byl přidán nový gamemód pod názvem Auto Royale, který sice vypadá lákavě, je však špatně optimalizovaný a má zatím mnoho chyb. Díky Free To Play modelu má nyní H1Z1 nejvíce hráčů za poslední půl rok, pravdou však je, že špatné rozhodnutí ve hře stále přetrvávají a počet hráčů stále klesá.

Zda H1Z1 uspělo nebo ne je sporná otázka, i přes to, že si nedokázalo udržet hráče a udělalo chybu snad všude, kde se dalo, vydělalo v early accessu více peněz než většina her a bylo základním kamenem pro nynější herní giganty: PUBG a Fortnite. 

Hráli jste H1Z1? Jaký je na to váš názor?