PlayStation 5 Pro je veřejným tajemstvím. Výkonnější konzole současné generace od Sony Interactive Entertainment nebyla dosud oznámena, avšak její příchod je nevyhnutelný. Nejen díky spekulacím z poslední doby, ale také proběhnutému veletrhu Gamescom. Na výstavišti v Kolíně nad Rýnem o PS5 Pro mluvilo několik vývojářů.

Informují o tom weby Multiplayer a Wccftech. Podle prvního jmenovaného řada vývojářů přiznala, že jejich týmy pracují na PS5 Pro a připravují hry pro výkonnější model konzole. Jeden z tvůrců měl kvůli PS5 Pro odložit svou hru. Něco podobného slyšel také redaktor Wccftech.

„Vývojář, jehož jméno nebudu uvádět, otevřeně prohlásil, že dostal k dispozici specifikace PS5 Pro a je přesvědčen, že Unreal Engine 5 poběží na novém hardwaru mnohem lépe než na běžném PlayStationu 5. Vzhledem k okolnostem, které odhalil Multiplayer, jsem přesvědčen, že se nejedná o stejného vývojáře, se kterým mluvili,“ uvádí Wccftech.

„Navíc studio, od kterého jsem to slyšel, není vůbec velké, z čehož je jasné, že specifikace a podrobnosti o hardwaru už má v rukou velké množství herních vývojářů,“ dodal. S ohledem na to se stále více očekává oznámení v letošním roce a pravděpodobně i vydání.

I když v poslední době se spekulovalo o odkladu na příští rok kvůli nedostatku zajímavých her. Možná se něco dozvíme za měsíc na Tokyo Game Show 2024. Sony totiž na domácím veletrhu bude, zatímco německý Gamescom vynechala. PS4 Pro byla oznámena 7. 9. 2016 a uvedena na trh 10. 11. téhož roku.

Při čekání si pojďme zrekapitulovat, co o PS5 Pro z důvěryhodných zdrojů víme. Konzole má mít o 45 % vyšší výkon a výrazně vylepšenou architekturu ray tracingu. Nejdůležitější je vlastní strojové učení nazvané PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Vlastní technologie upscalingu má zajistit dodatečný výkon nejen při využití ray tracingu pro lepší grafiku.