Magazín · Novinky · v pondělí 29. 7. 2024 13:39
„Vývojáře to jen vyčerpává a demoralizuje,“ říká Josh Sawyer z Obsidianu o nereálných termínech pro nehotové hry
RPG veterána a herního designéra z Obsidian Entertainment Joshe Sawyera můžete znát z titulů jako Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity a nejnověji Pentiment. V příspěvcích na síti X přednesl několik svých myšlenek o tom, jak nerealistická okna vydání her mohou způsobit vyhoření a demoralizovat tak vývojáře, kteří na nich pracují.
„Po tak dlouhé době, co jsem herním vývojářem, jsem si osvojil užitečnou dovednost: zatímco vám nedokážu říct, kdy bude hra hotová, dokážu vám s téměř stoprocentní přesností říct, kdy nebude hotová,“ píše Sawyer. Největším ukazatelem prý je, pokud data ukazují, že dokončení obsahu se odkládá tak dlouho, že i když by vývojáři vyškrtli zbývající obsah, vyžadovalo by to více práce, než mají k dispozici. Zrušení obsahu sice ušetří čas na vývoji, ale není zadarmo.
Mezi další ukazatele patří například, když se obsah vytváří dříve, než jsou základní herní prvky hotové. „Pokud nevíte, jak funguje hratelnost, nemůžete pro ni navrhnout obsah. To znamená, že bude nakonec přepracován, nebo zrušen,“ přidává Sawyer. Pokud je herní prvek funkční, je mnohem jednodušší upravit obsah podle toho, jak se prvek mění.
Nejspolehlivější způsob, jak zjistit, zda je hra na správné cestě k dokončení, podle Sawyera zahrnuje několik klíčových faktorů:
- a) předvídatelnou a spolehlivou tvorbu obsahu
- b) všechny významné herní prvky jsou na úrovni minimální funkčnosti
- c) všechny výrobní procesy jsou v provozu
Sawyer dále v příspěvcích vysvětluje frustraci s nereálnými termíny: „Na hloupých deadlinech je k vzteku to, že každý, kdo má slušnou zkušenost, ví, že pokud body a, b a c nejsou splněny, nelze spolehlivě předpovědět konečný termín. Přesto se lidé snaží harmonogramy namačkat tak, aby to vypadalo, že to stihnou. Jediné, co to způsobí, je vyhoření a demoralizace vývojářů a (oprávněné) podkopání důvěry v management.“
Říkáte si, jak předpovídat nereálné cíle vydání? Sawyer radí: „Docela spolehlivý ukazatel toho, že hra, která do léta veřejně neukázala gameplay, nebude do konce toho roku vydána.“
Americké studio Obsidian patří pod Microsoft. Oficiálně víme, že pracuje na Avowed (vyjde letos) a The Outer Worlds 2 (bez data). Oba tituly jsou v plánu pro PC a Xbox Series X/S.