Poté co se setkáváme s tím, že více a více vývojářů začíná spolupracovat s Epic Games za vidinou peněz na dokončení své hry, se pomalu stává vzácností slyšet, že někdo přímo odmítl spolupráci právě s Epicem. Právě vývojář Darq tuto spolupráci odmítl. Je totiž rozdíl pokud je vaše hra ve vývoji a poté oznámena na platformě Epic, nebo pokud vaše hra víc jak rok sbírá fanoušky na Steamu.

Wlad Marhulets z Unfold Games stojící za Indie hororovou a umělecky zpracovanou hrou Darq, odmítl spolupráci o Epic Games Store exkluzivitě a vysvětlil své zdůvodnění.

Marhulets na hře pracuje téměř 4 roky. Darq se objevil na Steamu v loňském roce a dokonce se dostal i na seznam 50 nejoblíbenějších her na Steamu. Poté co Marhulets zveřejnil oznamovací upoutávku na datum vydání, obdržel e-mail od společnosti Epic Games, kde Epic nabízel exkluzivitu na jejich distribuční platformě. Vývojář návrh odmítl ještě před tím, než se dozvěděl peněžní nabídku od Epicu.

Pro Darq to zkrátka nebylo to pravé,” vysvětlil Marhulets v příspěvku na Redditu. Když však jeho rozhodnutí získávalo stále větší a větší pozornost, zveřejnil vyjádření i pro média, kde objasnil co se stalo a proč se rozhodl odmítnout: “Chtěl bych zdůraznit, že nemluvím jménem jiných vývojářů,” upřesnil vysvětlení a pokračoval: “každé nezávislé studio má jedinečný příběh a musí se vypořádat s jedinečným souborem překážek. Proto jsou následující důvody moje a pouze moje.” Tím tedy vlastně řekl, že nijak nekritizuje rozhodnutí ostatních a dá se říct, že dle něj mohou mít i někteří vývojáři důvod proč spolupráci uzavřou, například nedostatek financí na dokončení hry…

Marhulets uvedl, že Darq byl na Steamu od začátku a fanoušci, kteří hru sledovali a podporovali vývojovou cestu hry od začátku, by byly přijetím spolupráce zklamaní. Marhulets dále řekl: “Stažení hry ze Steamu několik dní po oznámení data vydání, by navždy zničilo důvěryhodnost mého studia. Chtěl bych, aby moji zákazníci věřili, že moje slovo něco skutečně znamená.

Lidi rozhodnutí chválí jak v příspěvku na Redditu, tak na Steam stránce hry. Spousta lidí však opakovaně vyjadřuje pohrdání dohodami o exkluzivitě na Epic Games Store. “Nikdy jsem se nechtěl stát tváří diskuse o exkluzivitě Epic Games Store,” napsal Marhulets v příspěvku na serveru Kotaku, dále uvedl, že pozornost na něj způsobila “velký nátlak”.

Navzdory tomu si Marhulets  stále udržuje svůj pohled na uzavírání dohod s Epic Games. Jednoznačně však dodává: “Pokud někdo obtěžuje vývojáře a posílá jim výhružky smrtí za přijetí dohody o exkluzivitě, pro to neexistuje žádná omluva.

Například studio Glumberland stojící za hrou Ooblets, oznámilo exkluzivitu na Epic Games Store a samozřejmě obdrželi velkou kritiku. I přesto že vývojáři své důvody měli, spoustě hráčům se nelíbil sarkasmus, který vývojáři na svých stránkách použili. I tak by ale měla být hra lepší díky dostatku financí od Epicu.

Epic Games také zveřejnil prohlášení, že slibují svým současným i budoucím partnerům obranu před “zneužíváním” a budou se snažit vybudovatzdravější a konkurenceschopnější svět obchodů pro budoucnost”.  A co si o tom celém myslíte vy? Pokud například hra nebyla oznámena na žádné platformě je za vás exkluzivita v pořádku?