Hororové hry jsou v dnešní době dosti populární, byť né každý je má rád. Některé hororové hry jsou častokrát pouze přeplácány jumpscary, na které narazíte doslova za každým rohem. Hra DARQ na to jde trochu jinak a využívá skvělého sound designu a umělecky zpracovaného visuálu, díky tomu hra více sází na celkové zpracování a budování atmosféry, než jenom připitomělé jumpscary zpoza rohu.

Hrajete za malého chlapce, který se pravděpodobně chce jenom dobře vyspat, bohužel pro něj, ihned poté co usne se dostane do noční můry a je jen na vás mu pomoci celou tou hrůzou projít. Díky skvělým mechanikám, jako je otáčení gravitace a manipulace s prostředím, úspěšně projdete skrze všechny puzzly a náhle se objevíte opět v místnosti ve které jste začali, opět je před vámi postel a nezbývá nic jiného, než si jít lehnout. Nastane ta samá situace a jste v dalším snu a dá se říct, že i v dalším levelu. Samotné puzzly jsou zpracovány dobře a jejich obtížnost není nijak extra složitá. V zásadě stačí vymyslet řešení jednoho konkrétního puzzlu a pak jej provedete praktický bez zádrhelů. V každé úrovni pak na vás čeká jeden hlavní úkol který je potřeba vyřešit, abyste se dostali opět zpátky k posteli. Kromě různých hádanek se budete muset vyhýbat i různým nestvůrám a fantastickým bytostem. Setkáte s různými zjevení fantasie. Každé z nich se chová trochu jinak a také se před ní trochu jinak schovává, nebo taky utíká. Menším neduhem jednotlivých úrovní je, že se budete často vracet. Ne vždy můžete začít řešit každý puzzle hned bez vyřešení jiného. Občas se vám tak stane, že se dostanete do místnosti, ve které nemůžete nic dělat a budete se musel vrátit do jiné. Někdy je zas potřeba se do místnosti oprávněně vrátit vícekrát, například proto, že jen v té dané místnosti se dá manipulovat s nějakou konkrétní věcí. Může se tak stát, že pořád jenom někam běháte a ani nevíte, proč vlastně.

Grafické zpracování je taktéž dosti povedené. Vizualizace společně se sound designem vás vždy připraví na nadcházející jumpscare, který je vždy opodstatněný a velmi dobře zpracovaný. Především sound design je podstatný a vtáhne vás do hry. Na tom však není nic divného, jelikož autor hry je profesionální hudební skladatel. Co se týče délky, hrou projdete cirka kolem hodinky, záleží jak rychle se vám podaří projít jednotlivými úrovněmi. Možná se herní doba může zdát někomu málo, avšak je plně dostačující, delší herní doba by mohla vést akorát tak opakování mechanik a to by bylo spíše na škodu. A na závěr mi vadila jedna věc a to nemožnost přenastavit ovládání na gamepadu… Já chci mít sprint na L2!!

Jinak je hra velice povedená, byť místy se trochu proběhnete. Skvělý sound design vás vtáhne do hry a jen tak vás nepustí. Hra si tedy za tým Indiana odnáší krásných 8 bodů z deseti.