Úspěch Fortnite, Counter-Strike a PUBG přiměl mnohé velké společnosti zaměřit se na multiplayerové tituly. Ukázalo se, že uspět na tomhle trhu není vůbec jednoduché. V letošním roce se o tom přesvědčila Sony. Nejprve slavila velký úspěch se střílečkou Helldivers 2 a potom krátce po vydání vypnuta servery hrdinské akce Concord.

Problémem u live service her, které neuspějí, může být nejen méně lákavý obsah bez výrazných odklonů od konkurence, ale také samotní hráči. Ti už nemají čas věnovat se dalším titulům, když mají stovky hodin nahraných jinde. Nemluvě o penězích, co hráči do „bezplatných“ her vrazili.

Jak ukazuje průzkum společnosti Midia Research, tak 53 % lidí, kteří hrají videohry, dává přednost hraní o samotě a nemá zájem o kooperativní režimy nebo bitvy proti jiným hráčům. U hráčů starších 55 let je to 74 %. Naopak mladší hráči hledají společnost. Pouze 30 % hráčů mladších 19 let preferuje singleplayerové tituly, ale 43 % hráčů ve věku 20 až 24 let vyhledává PvP. Gaučová kooperace je také populárnější u mladších ročníků.

I když v průzkumu vyhrály singleplayerové tituly, tak dlouhodobé příjmy z mikrotransakcí jsou pro vývojáře a vydavatele natolik lákavým zdrojem příjmů, že budou nadále zkoušet uspět na vysoce konkurenčním live service trhu a snažit si z něho ukousnout větší sousto.

Průzkum probíhal v letech 2023 a 2024. Dotazováni byli hráči z USA, Austrálie, Velké Británie, Kanady, Francie, Německa, Polska, Brazílie, Jihoafrické republiky a Turecka. Šlo o přibližně 9000 lidí.