Společnost Valve chtěla vyplnit mezeru mezi počítačovým a konzolovým hraním vlastním ovladačem. Představila ho už v roce 2014 na technologické konferenci CES, obzvlášť velké popularity se ale nedočkal. Už předminulý rok byla produkce zastavena, je to ale ještě horší.

Valve byl odsouzen za porušení patentu Ironburg Inventions k čtyřmiliónové pokutě (v dolarech). A to přesto, že Valve porušení legislativy odmítá. Patent se týkal zadních tlačítek na gamepadu.

Přečtěte si také: Steam spustil rodinné sdílení knihoven her

Podle Valve se patent vztahuje na podlouhlá tlačítka na zadní straně ovladače, nikoli na tlačítka aktivovaná prostředníčkem, která vyčnívají z krytu baterie, ty se totiž podle Valve neshodují s těmi patentovanými. Právník Valve, Trent Webb, řekl, že tvrzení o porušení patentu budou vyvrácena, jakmile porotci uvidí na vlastní oči rozdíl mezi těmito dvěma ovladači. „Alternativní realita tady neexistuje,“ řekl během procesu.

Právník obžaloby přirovnal chování Valve k biblickému příběhu o Davidu a Goliáši. „Goliáš udělá, co Goliáš udělat chce,“ argumentoval při procesu. Řekl také, že Valve už v roce 2014 o porušení patentu informovali.

Ačkoli porota nepřiznala SCUFu (jehož je Ironburg Inventions součástí) plnou žádanou částku, Valve musí zaplatit 4 miliony dolarů za ušlý zisk, který společnosti měl vzniknout.

Stejný patent si ošetřil Xbox kvůli svému Xbox Elite Controlleru. SCUF je od konce roku 2019 součástí firmy Corsair, která vyrábí herní periferie.