Tak tohle je hodně velký. Někdo pod přezdívkou Leakerwanderer na internet nahrál obrovském množství starých assetů společnosti Valve. Jde o assety z roku 2016 týkající se her Portal, Counter-Strike: Source, Team Fortress 2, Day of Defeat: Source, Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two a Half-Life 2: Deathmatch.

Komunita se soubory teprve prodírá a přesně se ještě neví, co vše v úložišti je. Ale jen pro představu, assety pro Team Fortress 2 mají 61 GB a obsahují dokonce vystřižený, případně později upravený obsah.

Zájemci se mohou podívat na více než 20 nikdy nevydaných map, alternativní skiny pro mnoho zbraní, nepoužité animace, nepoužité tanečky hrdinů a několik výukových módů.

Dále tu máme holé základy zvažovaného režimu Raid, jenž byl zrušen a později částečně přepracován pro potřeby módu Mann Vs. Machine, nepoužitý model střílny původem ze série Portal, čtvrtou fázi Engineerovy střílny, čarodějnici s knihou i pozoruhodné množství zelených a žlutých textur. Ty mají naznačovat, že ve Valve uvažovali o zavedení barevného schématu týmů, které známe hlavně z Team Fortress Classic z roku 1999.

Pokud jste doufali v soubory z rané verze Half-Life: Episode Three, tak bohužel nic takového neuniklo.

Leakerwanderer tvrdí, že vše má od roku 2016. Soubory pocházejí z programu Valve, kam se během vývoje her ukládaly různé verze souborů. Společnost do programu poskytla přístup nejen svým vývojářům, ale také modderům a externím firmám a partnerům. I když v takovém případě je běžné, že staré a nepoužité věci se z úložiště odstraní, protože jsou k ničemu. To se ale v tomhle případě nestalo. V roce 2016 část dat unikla a lidé z Valve do programu omezili přístup. Teď je vše, co v té době prý bylo na serverech, nahráno na internet.

Leakerwanderer chtěl vše zveřejnil už dříve, ale vždy mu mělo být vyhrožováno, i když nespecifikoval, kdo a proč mu vyhrožoval. Tvrdí ale, že teď už ho to nezajímá a dodává, že teď již nemá k souborům žádnou právní vazbu.

Je těžké přesně říct, co vše bylo nahráno na internet. Bude trvat, než se tím komunita prokouše. Moddeři pravděpodobně věci využijí k tvorbě vlastních projektů. Valve většinou tyhle věci toleruje. Mimo jiné nezablokovala obnovenou betaverzi akce Half-Life 2. Ta je založena na datech ukradených v roce 2003 ze serverů studia.

Jestliže budete po assetech více pátrat na internetu, tak pozor. Někteří vtipálci využívají úniku a zveřejňují staré/zapomenuté fanouškovské modifikace či již dříve uniklé materiály a vydávají je za věci, které mají být nové a zahrnuté v čerstvě uniklém úložišti. Jedná se třeba o koncepty ženských verzí všech hratelných žoldáků z Team Fortress 2, model polonahého Spye, s nímž jsme se setkali už v oficiálních tutoriálech programu Source Filmmaker, a další kuriozity.