Magazín · Novinky · v pátek 10. 7. 2020 13:20
Valve potvrdilo, že v minulosti pracovalo na Half-Life 3, Left 4 Dead 3 a dalších projektech
Dlouhé roky se fanoušci Half-Life těší na třetí díl, hltali každou spekulaci, každý únik, který jim dával naději, že se jednoho dne dočkají. O to více hořké jsou nové informace. Společnost Valve Software potvrdila, že v minulosti na Half-Life 3 skutečně pracovala a k tomu i na Left 4 Dead 3, tajemném RPG a dalších projektech, které byly postupně zrušeny.
Informace pocházejí z Half-Life: Alyx - Final Hours od známého moderátora a producenta Geoffa Keighleyho. Dokument se včera začal prodávat na Steamu za 8,19 euro a nabízí pohled do zákulisí tohoto amerického studia. Vše podstatné jsme pro vás vyzobali a nabízíme níže.
HALF-LIFE 3 BYL VE VÝVOJI ROK
Začneme nejdůležitější zprávou. Očekávaný Half-Life 3 byl ve vývoji na přelomu let 2013 a 2014. Valve hru stavělo na enginu Source 2, ale nakonec byly práce zastaveny, zejména z důvodu, že Source 2 nebyl hotov – s ním Valve přišlo až v roce 2015 u Doty 2.
Vývojáři měli u Half-Life 3 v plánu náhodně generované lokality. Plán byl takový, že důležité příběhové momenty a místa by byly navrhnuty ručně, zatímco o zbytek by se postaral počítač. Tím by Valve zajistilo, že každé hraní Half-Life 3 by bylo odlišné a hráče by mohlo více lákat hru hrát stále dokola.
Vývoj ale nešel podle představ a moc nepokročil. Z jedné strany za to mohl Source 2 engine, který nebyl dostatečně silný. Vývojáři se ale dostali do momentu, kdy snímali Franka Sheldona, herce, jenž se postaral o pohyby G-Mana v předešlých dílech Half-Life. Hlas měl na starost Michael Shapiro.
LEFT 4 DEAD 3 MĚLO BÝT ZASAZENO DO MAROKA
Ve Valve zvažovali také pokračování Left 4 Dead. Třetí díl měl být plnohodnotným pokračováním a odehrávat se v Maroku. Left 4 Dead 3 mělo běžet na Source 2 enginu stejně jako Half-Life 3, což byl také důvod, proč nakonec nevznikl. Poté tvůrci zkusili ještě jeden pokus se značkou Left 4 Dead a připravovali projekt s kódovým označením Hot Dog, který byl určený pro virtuální realitu. Jelikož ale vznikla obava, že budou ve Valve pracovat na větším množstvím projektů naráz s různými směry a představami, došlo k ukončení vývoje.
TAJEMNÉM RPG INSPIROVANÉ THE ELDER SCROLLS A DARK SOULS
Z dokumentu jsme se dozvěděli také o tajemném RPG, které mělo být inspirováno tituly jako The Elder Scrolls, Dark Souls a Monster Hunter. Projekt měl být ve vývoji pod kódovým označením RPG, ale nikdy se nedostal z fáze konceptu. Víme ale, že ho Valve mělo plánovat vydat po epizodách.
Po ukončení tohoto projektu se objevila myšlenka na vytvoření trochu jiného RPG, ve kterém by byl hrdinou Axe, jeden ze šampionů v Dotě 2.
VR HEADSET AMBICIÓZNĚJŠÍ VÍCE NEŽ VALVE INDEX
Gabe Newell se svým týmem měl ambici vytvořit headset Vader pro virtuální realitu, jenž by byl ještě ambicióznější než Valve Index. Původně byl Half-Life: Alyx plánován pro tohle zařízení. Prodávat se mělo odhadem za 5000 dolarů (cca 118 000 Kč). Prodejní cena je pravděpodobně důvod, proč nakonec vznikl jen Valve Index.
Virtuální realita se ale Valve líbí. Důkazem je nejen Half-Life: Alyx, ale řada dalších projektů, které společnost pro virtuální realitu zvažovala. Některé z nich měly využívat značku Half-Life.
SEDMIHODINOVÁ VÁLKA
Zajímavě zní také projekt Borealis pod dohledem scénáristy Marca Laidlawa. Hra se měla odehrávat na lodi cestující v čase, která se objevila v Half-Life 2: Episode Two. Laidlaw si s týmem představoval, že dá hráčům možnost zúčastnit se jedné z klíčových historických událostí světa Half-Life, tedy Sedmihodinové války (Seven-hour War) - boj Combine proti lidstvu. V některých částech titulu jsme se měli podívat i na události po Half-Life 2: Episode 2 a příjemným bonusem měla být minihra s chytáním ryb.
V neposlední řadě se dokument zmiňuje o práci na originálních projektech, které nevyužívaly známé značky. Většina z nich byla určena pro virtuální realitu, včetně SimTreku od tvůrců Kerbal Space Programu, ale přednost dostal Half-Life: Alyx. Zahrát jsme si také měli A.R.T.I., voxelový titul s příjemnou a veselou atmosférou, jenž připomínal úspěšný Minecraft.
VALVE UŽ SE HALF-LIFE NEBOJÍ
Phil Co z Valve tvrdí, že se už nebojí Half-Life a vývojáři podle Geoffa Keigleyo touží pracovat na novém, velkém a plnohodnotném projektu pro všechny tradiční herní platformy. Je ale otázkou, zda se vedení do titulu takové velikosti bude chtít pustit. Objevují se názory, že by Valve pro následující roky mohlo zůstat u VR.