V souvislosti s Rockstar Games se momentálně diskutuje především o roky vyhlížené open-world akci GTA VI. Pojďme se nyní ale vrátit na chvíli do minulosti. Ze vzpomínek někdejšího technického ředitele Obbeho Vermeije se totiž dozvídáme pozoruhodné detaily o hře, kterou dříve měli američtí vývojáři v plánu vydat.

Kombinace DayZ (obrázek výše) a GTA: Vice City? Přesně takto nějak měla vypadat utajovaná zombie survival hra, odehrávající se ve Skotsku. Vermeij, který Rockstar opustil po vydání Grand Theft Auto 4 v roce 2009, se poslední dobou začal rozepisovat o svém působení ve studiu a prozradil, že si onen nový titul, jímž mělo být konečně něco jiného než GTA, každý představoval úplně jinak. Zatímco programátoři chtěli fantasy titul, výtvarníkům se více zamlouval zombie žánr, ke kterému se patrně nakonec i přistoupilo.

Hra s kódovým označením Z vás měla stáhnout na mlhavý skotský ostrov, kde byste čelili nekončícímu náporu nemrtvých. Vzhledem k tomu, že zbraně na vysoké počty zombíků zjevně nestačily, měla hrát klíčovou roli vozidla – když ne útok, tak útěk. Ta ale vyžadovala palivo, jehož zisk představoval jeden z hlavních pilířů hry.

Titul Z byl ve vývoji asi jen kolem měsíce. Koncept, údajně využívající kód GTA: Vice City, se později ukázal jako příliš depresivní. Zanevřeli na něj dokonce i strůjci původní myšlenky, načež se celý tým pustil do vývoje GTA: San Andreas.

Touha po vytvoření hry, kterou by nebylo GTA, ale převažovala nad neúspěchem Z. Po vydání San Andreas vznikal v týmu Rockstar San Diego titul Agent, inspirovaný motivy a stylem Jamese Bonda. Na rozdíl od dobře známých „rockstarovek“ však neměla být využívána jedna velká mapa, nýbrž vícero méně komplexních úrovní. Zasazení některých pasáží bylo plánováno na oblast za hranicemi naší atmosféry.

„Po San Andreas jsme OPRAVDU chtěli udělat něco, co by nebylo GTA,“ zdůraznil Vermeij. Práce započala špionážním demem zasazeným do prostředí San Andreas, kde se údajně nacházelo rogalo a auto měnící se v ponorku. Nápad se zalíbil jak Rockstaru San Diego, tak i Rockstaru New York, a vývoji se začala věnovat větší pozornost.

I přes zapálení do tvorby se ale Rockstar nakonec rozhodl upřednostnit další díl série Grand Theft Auto. Vermeij v době, kdy padlo rozhodnutí, strávil nad titulem s interním označením Jimmy už více než rok.

„Hra se nevyvíjela tak dobře, jak jsme doufali. Bylo nevyhnutelné, že se nakonec za GTA 4 bude muset postavit celá společnost,“ napsal Vermeij. „Bylo jasné, že Jimmy nás bude příliš rozptylovat, a tak jsme se ho vzdali. Myslím, že byl předán jiné společnosti v rámci R*, ale nikdy nebyl dokončen,“ dodal.

Rockstar ve finále ztratil ochrannou známku na Agent v roce 2018 a webovou stránku hry definitivně zrušil o tři roky později.

Agent měla být stealth akce odehrávající se v prostředí studené války 70. let 20. století. Oznámen byl v červnu 2009 pro PlayStation 3. Dříve se říkalo, že za zrušení zčásti mohly zákony v Egyptě. Hlavní část titulu se měla odehrávat v hlavním městě Spojených států amerických. Washington D.C. měl být otevřeným světem, z něhož by hráč cestoval do dalších menších lineárních úrovní v jiných koutech světa. Jedním takovým místem měla být Káhira, hlavní město Egypta.

Pokud toužíte po špionážní akci, tak tvůrci Hitmana mění Agenta 47 za Jamese Bonda a přinesou vlastní příběh.