Možná jste už slyšeli, že se na trhu brzy objeví jedna z původně prvních battle royale her – The Culling. Tentokrát již ve své čtvrté podobě. Dovolte mi však říct, že se nejspíše mezi ostatní giganty v tomto žánru nedostane. Xaviant, studio stojící za hrou, se totiž rozhodlo nejít cestou Battle Passu, mikrotransakcí, a dokonce ani pay-to-win systému... zvolilo totiž pay-to-play. Ve zkratce si tak za možnost vstoupit do arény budete muset skoro pokaždé zaplatit. Ještě, než ale projdeme matoucí systém nového The Culling Origins, pojďme se podívat na všechny iterace samotné hry, které nikdy nebyly nějak úspěšné.

XAVIANT ŠTVAL HRÁČE UŽ OD ZAČÁTKU

První The Culling vyšlo roku 2017, úspěch byl velký ale brzy veškerou slávu převzalo PUBG a vývojáři podporu pro hru ukončili ještě dříve, než vyšla z placeného Early Accessu. Nebylo se však čeho bát, jen půl roku poté se totiž objevilo The Culling 2! Opět za cenu 20€. Fanoušci série ale nebyli zrovna nadšeni, že hra, kterou si koupili, vychází znovu v podstatě skoro stejné podobě a znovu za stejnou cenu. Xaviant navíc vydání hry naplánoval přesně dva dny před startem páté sezóny ve Fortnitu, což rozhodně nepomohlo a The Culling 2 bylo pár týdnů poté staženo ze Steamu. Dodnes si tam můžete přečíst „nadšené” recenze hráčů.

Nemějte však strach! Xaviant má plán - vydá originální The Culling, akorát zdarma! Tentokrát byl tento plán sice úspěšnější ale i tak muselo studio uzavřít servery ani ne rok po vydání. Tedy v březnu minulého roku.

HORŠÍ MONETIZAČNÍ MODEL UŽ SNAD XAVIANT VYMYSLET NEMOHL

No, a tak jsme se dostali do přítomnosti, kdy byla ohlášena vylepšená verze The Culling s podtitulem Origins. Překvapivě ale Xaviant dokázal vymyslet ještě lepší monetizační systém než kdy dříve, a to: plaťte za každý zápas. Přesněji je potřeba zaplatit úvodní poplatek $6, pokud hru hrajete poprvé. Poté si můžete zahrát jednu hru denně zdarma, a pokud vyhrajete, můžete si zahrát další. Jestli ale prohrajete, je třeba si koupit vstupenky nebo předplatné za následující ceny:

  • 3 vstupenky za dolar
  • 10 vstupenek za tři dolary
  • 20 vstupenek za pět dolarů
  • Neomezené hraní na 7 dní za dva dolary
  • Neomezené hraní na 30 dní za šest dolarů

Nejlepší na tom všem je, že The Culling Origins ani není nějakou inovativní hrou s úžasnou grafikou a propracovanými mechanikami. Je to v podstatě ta stejná hra jako tři roky zpět, pouze s lehce vylepšeným rozlišením textur a malými úpravami. Vývojáři také poznamenali, že udělali spoustu úprav, aby servery mohly běžet za nízké ceny a hra tak byla podporována prakticky navždy… Osobně dávám Xaviantu rok. Maximálně dva.

Kdybyste si chtěli hru z nějakého - pro mě upřímně nepochopitelného důvodu - zahrát, je dostupná na Steamu a Xboxu již od dnešního dne.

Vypadá to, že se vracíme do éry herních automatů, kdy jste platili za každý pokus. Můj názor na celý tento nápad velice pěkně reprezentuje tento klip z Agraelova streamu.