Už je to rok, co pražské studio Dire Badger představilo zajímavou příběhovou akční adventuru s RPG prvky, která je zasazena do Velkomoravské říše. Teď se Vranygrai připomíná ve formě detailů o tom, co se za dvanáct měsíců změnilo.

Od svého oznámení prošla historická fantasy akční adventura mnoha technickými i grafickými změnami. Ivan Kubál udělal krok zpátky a předělal některé technické a grafické aspekty, aby vytvořil pevnější základy pro růst projektu. Navíc od září letošního roku pracuje na Vranygrai na plný úvazek a rozšířil tým. V něm nyní působí scenáristka Michaela Štálová, tvůrkyně 3D modelů Marie Benešovská a Kristína Nemcová, jež má na starost sociální sítě. V týmu nadále zůstává i Jan Balcar, který právě dokončuje tři nové skladby do hry. Další důležitou částí projektu bude najít vydavatele.

Rok starý trailer

„Hra se při oznámení potýkala s nestabilní frekvencí snímků za sekundu, která byla o to výraznější v traileru. Hra v reakci na stabilitu prošla celou řadou optimalizací. Nyní běží stabilně na 50-55 FPS při rozlišení 1440p (bez použití upscaling metod). V blízké budoucnosti čekají projekt ještě další fáze optimalizace, přičemž plánovaný stav je 60 FPS pevně ve všech lokacích na středně výkonných PC sestavách. Po vizuální stránce prodělali největší změnu lighting a post processing, byly upraveny textury i některé modely. Lighting však stále není finální především kvůli limitaci enginu Unity. Nově oznámená verze Unity 6 by však měla v tomto ohledu značně pomoci. V budoucnosti se chystá i grafické vylepšení terénu, některých dalších modelů, přírodních prvků a doladění color gradingu,“ píše se v tiskové zprávě.

V současné době Vranygrai disponuje hotovým světem pro vertical slice. To je verze, jež obsahuje všechny hlavní mechaniky a část světa pro plynulé testování. Jedná se přibližně o 1/9 celkového plánovaného světa. Nyní je tvořen úvodní podzimní krajinou s vesnicí a několika dalšími lokacemi pro hlavní příběhovou linku i k volnému prozkoumání hráčem. Z globálních mechanik do hry přibylo dynamické střídání dne a noci a dynamické počasí. Obě mechaniky budou však nastavované i pevně během některých příběhových částí.

V rámci základních herních prvků je již ve hře implementováno jednoduché AI civilních NPC i elementární mechaniky boje. Dále do hry přibyly vedlejší postavy jako Jasnovidka a Stařešina vesnice. „V současné době tým dokončuje model bohyně Moreny. Polednice z úvodního traileru také prochází změnou a měla by se ve hře objevit začátkem příštího roku,“ dočteme se dále v tiskové zprávě.

Hlavním cílem týmu je dokončit první hratelné demo v podobě mini vertical slice. V něm se kromě prozkoumání vesnice a okolního světa hrdina setká i s prvním nepřítelem. Demo bude také obsahovat plynulé ovládání hlavní postavy, boj, dialogy, systém questů, autorskou hudbu i první verzi UI. Dokončení je plánované během prosince. Potom je v plánu vertical slice v délce přibližně dvaceti minut, kde bude rozšířený příběh a první setkání s mytologií – Morena i kompletně přepracovaný boj s Polednicí za využití rozšířených bojových mechanik a speciálních dovedností hlavního hrdiny.

„S produkčním plánem (včetně plánované velikosti týmu) budou již s verzí mini VS oslovení potenciální vydavatelé a já pevně věřím, že plná produkční fáze by měla začít nejpozději do léta 2024,“ dodává autor hry a vybízí k tomu, abyste Vranygrai sledovali na Steamu.