V Epic Games pokračují ve zdokonalování Unreal Enginu 5, který si pro vývoj her vybírá stále více vývojářů. Ti ale mají často problém dosáhnout na stabilních 60 snímků za sekundu. Nová verze enginu má lépe pracovat s výkonem a umožnit tuto frekvenci na současném hardwaru.

Epic vylepšil kompilace shaderů, což by mělo konečně odstranit frustrující a dlouhé čekání při prvním zapnutím hry na počítači. Toho jsme si užili dost u předešlé generace. Dalším důležitým bodem Unreal Enginu 5.4 je aktualizace sady animačních nástrojů. Vývojáři mohou nově upravovat postavy a vytvářet animace přímo v enginu, což zjednodušuje pracovní postupy a eliminuje potřebu externích aplikací.

V rámci vykreslování došlo k vylepšení Nanite. Epic přidal adaptivní tesselaci pro možnost vytvářet neuvěřitelně detailní terén bez nadměrného zatížení výpočetního výkonu. S tím jdou ruku v ruce další efekty, mimo jiné pro vytvoření realistického a dynamického kouře a mraků.

V neposlední řadě obsahuje Unreal Engine 5.4 nové nástroje pro integraci umělé inteligence a strojového učení, Derived Data Cache pro uživatele z distribuovaných týmů a vylepšenou podporu pro Linux a Vulkan.