Microsoft spojil síly se společností Inworld AI. Společně mají vytvořit nástroje, které umožní vývojářům pod Xboxem využít umělou inteligenci pro dialogy a příběhy ve hrách.

Umělá inteligence má na základě instrukcí vytvořit scénáře, dialogové stromy a úkoly. Microsoft chce rovněž mít AI engine postav schopný dynamicky generovat příběhy, úkoly a dialogy. Záleží na vývojářích, jak nástroje využijí. Vše bude volitelné.

Tato novinka bude založena na Inworld Character Enginu, který byl použit k vytvoření příběhové modifikace Sentient Streets pro Grand Theft Auto V, než ji společnost Take-Two zakázala.

„Chceme vývojářům pomoci snáze realizovat jejich vize, zkoušet nové věci, posouvat hranice dnešních her a experimentovat s cílem zlepšit hratelnost, propojení s hráči a další,“ uvedl Haiyan Zhang, generální manažer herní umělé inteligence v Xboxu.

Umělá inteligence pro usnadnění vývoje her má disponovat podobnými schopnosti jako Windows Copilot nebo Bing Chat. V určité míře něco podobného už využívají autoři Assassin's Creed z Ubisoftu.