Kontroverzí na Twitteru, tedy pardon, na X, se poté, co síť převzal multimiliardář Elon Musk, objevilo nespočet. Ačkoliv by si jeden myslel, že další problémy s děním na platformě nebo postoji jejího vedení už nikoho nepřekvapí, opak je pravdou. Ostatně, nárůst antisemitistického obsahu nebo příspěvků popírajících holokaust prostě a jednoduše nelze přehlížet.

Ještě za dob, kdy se sociální síť jmenovala Twitter, se na ní nekontrolovatelně šířily mnohdy nevhodné názory uživatelů, což v období válečných konfliktů platilo dvakrát tak dobře. Muskův přístup ke svobodě slova tomuto jevu zrovna nepomohl. I když, šéf vesmírné společnosti SpaceX a automobilky Tesla si také s touto myšlenkou pohrává, jak se mu zrovna zlíbí. Na obvinění, že X zobrazuje antisemitský obsah vedle reklam, totiž reagoval žalobou.

S tvrzením přišla levicově orientovaná nátlaková skupina Media Matters for America, a nutno říct, že jeho dopad nebyl zrovna malý. Z platformy, která se dlouhodobě potýká s výrazným propadem příjmů, totiž odešli další významní inzerenti. Mezi nimi byl také videoherní gigant Ubisoft.

Francouzské vydavatelství ve vyjádření pro zpravodajský server Axios uvedlo, že na platformě X pozastavilo reklamy. Předtím, než tak učinilo, mělo na X aktivní kampaň propagující novou VR hru Assassin's Creed Nexus, kterou jsme podrobněji rozebrali v naší recenzi. Reklamní příspěvek údajně nasbíral 10 milionů zhlédnutí, než byl stažen.

Ubisoft není jedinou velkou společností, která na X pozastavila reklamy. Ve skutečnosti se pouze připojuje ke jménům jako Disney, Apple nebo Warner Bros.

Musk, který v minulosti obnovil řadu účtů, dříve zabanovaných pro sdílení nenávistného obsahu, se k údajnému antisemitismu vyjádřil v neděli:

„V uplynulém týdnu se v médiích objevily stovky falešných zpráv o tom, že jsem antisemita. Nic nemůže být dále od pravdy. Přeji lidstvu jen to nejlepší a všem prosperující a vzrušující budoucnost,“ uvedl podnikatel.